به گزارش اکوایران و به نقل از «ایسنا» پس از برگزاری انتخاب عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات، علی نیکزاد، نایب‌ رییس دوم مجلس اعلام کرد که علی شیرین‌زاد، نماینده مردم کرج با ۱۰۴ رای از سوی نمایندگان مجلس انتخاب شده است ولی دقایقی بعد، نیکزاد در توضیحاتی گفت که در جریان رای‌گیری آقایان شیرین‌زاد و رسایی برای عضویت در هیأت نظارت بر مطبوعات، علی شیرین‌زاد اعلام کردند که دو مرتبه به صورت شفاهی انصراف داده‌اند و به صورت مکتوب نیز انصراف داده‌اند؛ بنابراین اگر شیرین‌زاد انصراف داده‌اند، حمید رسایی عضو ناظر مجلس هستند.

شیرین‌زاد رای آورد ولی انصراف داد

به نقل از «خانه ملت» در نشست علنی امروز -یکم آبان- مجلس شورای اسلامی، انتخابات عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات با معرفی کمیسیون فرهنگی مجلس در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و علی شیرین‌زاد با کسب 104 رأی عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات شد.

بر اساس این گزارش حمید رسایی و علی شیرین‌زاد 2 نامزد تصدی این مسئولیت بودند که شیرین‌زاد با 104 رأی نمایندگان به عنوان عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات انتخاب شد که پس از پایان رای‌گیری اعلام شد که وی انصراف داده است.

بنابر نظر معاونت قوانین بهارستان، انصراف باید قبل از رای‌گیری و به صورت کتبی تسلیم هیات رییسه می‌شد تا رای‌گیری برای وی انجام نمی‌گرفت. پس از برگزاری انتخابات چنانچه فرد منتخب قصد انصراف از عضویت داشته باشد باید به صورت مکتوب استعفای خود را به هیات رییسه مجلس اعلام کند و فرایند انتخابات جدید طبق قانون انجام شود.