به گزارش اکوایران به نقل از ایرنا، پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) که از صبح امروز به دلیل شرایط ویژه لغو شده بود، از ساعت ۹ صبح از سر گرفته شده و همه ایرلاین‌های داخلی طبق برنامه پرواز می‌کنند.

پنج شرکت هواپیمایی خارجی از جمله «فلای دبی»، «الجزیره»، «ایرعربیا»، «شام ویگز» و «سلام‌ایر» پروازهای خود را به دلیل محدودیت‌های مبدا موقتاً لغو کردند که انتظار می‌رود از امشب فعالیتشان عادی شود. همچنین ایرلاین‌های ترکیش، امارات و قطر که پیش‌تر اعلام کرده بودند پروازهای خود به ایران را متوقف می‌کنند، از ۱۰ آبان پروازهای خود را از سر می‌گیرند.

مدیرعامل فرودگاه امام تاکید کرد مسافرانی که پروازهایشان لغو شده است، برای بازپرداخت هزینه یا صدور بلیت جدید با ایرلاین مربوطه تماس بگیرند.

 شایعات مربوط به آسیب به سامانه‌های پدافندی فرودگاه امام کذب است و هیچ سامانه پدافندی در این فرودگاه وجود ندارد و به محوطه فرودگاه آسیبی وارد نشده است.

 از ابتدای سال جاری، با افزایش تنش‌ها میان ایران و اسرائیل، چندین بار محدودیت‌های پروازی و کنسلی پروازها بر آسمان ایران اعمال شده است. این محدودیت‌ها به خصوص پس از حملات سه هفته گذشته ایران به اسرائیل و پاسخ‌های [آن زمان] احتمالی اسرائیل شدت بیشتری گرفت. 

این اختلالات معمولاً شامل لغو تمامی پروازها در ساعات مشخص (عموما شب‌ها)، تغییر مسیر پروازهای خارجی و تاخیرات قابل توجه در برنامه‌های پروازی بوده است.