وزیر امور خارجه عمان از مذاکره با مقامات ایرانی درباره تنگه هرمز گفت.

به گزارش اکو‌ایران به نقل از ایرنا،  «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان اعلام کرد که در دیدار با محمدباقر قالیباف و سیدعباس عراقچی، گفت‌وگوهای سازنده‌ای درباره مفاد یادداشت تفاهم، به‌ویژه مسائل مرتبط با تنگه هرمز، انجام شده است.

وی افزود: تأکید ما بر رعایت حقوق بین الملل و تضمین عبور امن کشتی ها بدون دریافت عوارض عبور بود.

 به نقل از شبکه الجزیره، وزیر امور خارجه عمان شامگاه دوشنبه، از محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه وی استقبال کرد.

دو طرف درباره روابط همکاری و حسن همجواری میان سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران و راه‌های توسعه آن در راستای تأمین منافع مشترک گفت‌وگو کردند. همچنین، دیدگاه‌های خود را درباره آخرین تحولات منطقه‌ای مورد تبادل قرار دادند.

دو طرف بر اهمیت بهره‌گیری از فرصت کنونی دیپلماتیک برای حمایت از تلاش‌های صلح، تقویت روند کاهش تنش و تحکیم ثبات، بر اساس اصول حقوق بین‌الملل و حسن همجواری تأکید کردند؛ رویکردی که به افزایش فرصت‌های تنش‌زدایی، حفظ امنیت منطقه و تضمین ایمنی کشتیرانی دریایی در تنگه هرمز و آبراه‌های بین‌المللی کمک می‌کند.