به گزارش اکوایران، روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه به نقل از افراد آشنا با این مذاکرات گزارش داد که دونالد ترامپ در صورتی که ریاست جمهوری کاخ سفید را در انتخابات نوامبر بازپس گیرد، ایلان ماسک میلیاردر را به عنوان مشاور سیاسی انتخاب می‌کند.

به گفته رویترز، بر اساس گزارش ژورنال، این دو در مورد راه‌هایی بحث کرده‌اند که ماسک، که پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس و همچنین اسپیس ایکس و تسلا را در اختیار دارد، بتواند «نفوذ رسمی» بر سیاست‌های اقتصادی و امنیت مرزی داشته باشد.

به گفته وال استریت ژورنال، ماسک ترامپ را در مورد کمپین نفوذ مداوم خود با هدف متقاعد کردن رهبران تجاری قدرتمند ایالات متحده برای حمایت نکردن از جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، که ترامپ را در انتخابات 2020 شکست داد و به دنبال دوره دوم ریاست جمهوری است، مطلع کرده است.

این رسانه گفت که این گفت‌وگوها که با حضور سرمایه‌گذار میلیاردر نلسون پلتز بود، همچنین شامل بحث در مورد تأمین مالی یک پروژه مبتنی بر داده برای جلوگیری از تقلب در انتخابات بود.

برایان هیوز، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ به ژورنال گفت که تنها ترامپ تصمیم می‌گیرد که «یک فرد چه نقشی در ریاست جمهوری او ایفا کند.»

در ماه مارس، پس از دیدار با ترامپ در فلوریدا، ماسک - یکی از ثروتمندترین افراد جهان - گفت که به ترامپ یا بایدن کمک مالی نخواهد کرد. در عوض، او قصد دارد «از نفوذ خود برای کمک به شکست بایدن با جلب حمایت متحدان با نفوذ استفاده کند.»

ماسک بدون هیچ مدرکی گفته است که بایدن عمداً به مهاجران اجازه عبور از مرز ایالات متحده و مکزیک را می‌دهد. او همچنین نظرات یهودستیزانه در ایکس را تایید کرده است، اگرچه یهودستیز بودن را رد کرده است.

در حالی که او علنا از سیاست‌های بایدن در مورد مهاجرت، وسایل نقلیه الکتریکی و تعرفه‌ها انتقاد کرده است، ماسک هیچ تایید رسمی از یکی از نامزدها در رقابت ماه نوامبر نداشته است و ترامپ گفته است که نمی‌داند آیا از حمایت این میلیاردر برخوردار است یا خیر.