به گزارش اکوایران، کمیسیون انتخابات هند رسما پیروزی ائتلاف ملی دموکراتیک به رهبری «نارندرا مودی» -نخست‎وزیر این کشور- در انتخابات پارلمانی را تأیید کرد.

به نوشته سی‌ان‌ان، ائتلاف ملی دموکراتیک هند به رهبری حزب حاکم نارندرا مودی موسوم به بهاراتیا جاناتا، 272 کرسی به دست آورده که میزان مورد نیاز برای کسب اکثریت در پارلمان است. بدین ترتیب، آقای مودی برای سومین دوره، نخست‌وزیری هند را برعهده خواهد گرفت.

با این حال، این نتیجه ضربه قابل توجه به آقای مودی است که پیش از این وعده داده بود در انتخابات امسال 400 کرسی را به دست خواهد آورد و به یک اکثریت قاطع در پارلمان خواهد رسید.

همچنین حزب نارندرا مودی اکثریت یکی از استراتژیک‌ترین مقرهای خود یعنی ایالت «اوتار پرادش» را از دست داده است که یک ضربه چشمگیر برای حزب بهاراتیا جاناتا و متحدانش به حساب می‌آید. اتحاد «ایندیا» به عنوان اپوزیسیون، توانست 43 کرسی از 80 کرسی این ایالت را به دست آورد.

اپوزیسیون هند که عمدتا در نظرسنجی‌ها و طبق نظر بسیاری از تحلیل‌گران با شکست مواجه می‌شد، این نتیجه را نشان‌دهنده سبک تفرقه‌انگیز مودی در داخل هند خوانده است. تمام 642 میلیون رأی اخذ شده طی شش هفته در بزرگ‌ترین انتخابات جهان که در 1 ژوئن به پایان رسید، امروز سه‌شنبه (15 خرداد) در حال شمرده شدن است.