به گزارش اکوایران، انصارلله یمن روز یکشنبه اعلام کردند که به دو کشتی غیرنظامی به همراه یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ و دریای عرب حمله کرده‌اند. حمله‌ای که آخرین تلاش آنها برای ایجاد اختلال در کشتی‌رانی به‌عنوان حمایت از فلسطینیان در غزه است.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی‌ها در بیانیه‌ای گفت این گروه شبه‌نظامی موشک‌های بالستیک به سمت ناوشکن آمریکایی، موشک‌های نیروی دریایی به ناو کاپیتان پاریس و هواپیماهای بدون سرنشین به ناو هپی کندور شلیک کردند. مشخص نیست که آیا هیچ یک از اهداف مورد اصابت قرار گرفته است یا خیر.

به گزارش رویترز، اوایل روز یکشنبه، عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که یک کشتی در 40 مایل دریایی جنوب المخا یمن دو انفجار را در نزدیکی خود گزارش کرده است. این کشتی و خدمه آن سالم بودند و به سفر خود ادامه دادند.

حوثی‌ها که کنترل پایتخت یمن و بیشتر مناطق پرجمعیت آن را در دست دارند، از نوامبر در همبستگی با فلسطینی‌ها، ده‌ها حمله به کشتی‌های بین‌المللی در منطقه دریای سرخ انجام داده‌اند.

این حملات با وادار کردن مالکان کشتی‌ها به تغییر مسیر از کانال سوئز، تجارت جهانی را تحت تأثیر قرار داده است و از فوریه حملات تلافی جویانه ایالات متحده و بریتانیا را به دنبال داشته است.