به گزارش اکوایران، یک کشتی باری بریتانیایی که توسط انصار الله یمن در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفته بود پس از چند روز غرق شد. این اولین کشتی است که از آغاز حملات حوثی‌ها در دریای سرخ به کشتیرانی بین‌المللی، به طور کامل منهدم می‌شود.

کشتی روبیمار که متعلق به بریتانیا بود، پس از اصابت یک موشک بالستیک در 18 فوریه در تنگه باب المندب، آبراهی حیاتی که دریای سرخ و خلیج عدن را به هم متصل می‌کند، رها شده بود.

به گزارش سی‌بی‌اس، فرماندهی مرکزی ایالات متحده شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشتی حامل حدود 21000 تن کود سولفات آمونیوم فسفات بوده و غرق شدن آن «خطر زیست محیطی در دریای سرخ» دارد.

سنتکام افزود: «همانطور که کشتی غرق می‌شود، خطری زیر سطح آب برای سایر کشتی‌هایی که از خطوط کشتیرانی شلوغ این آبراه عبور می‌کنند، ایجاد می‌کند.»

دولت تبعیدی یمن و همچنین یک مقام نظامی منطقه، غرق شدن کشتی را تایید کردند.

دولت تبعیدی یمن که از سال 2015 توسط ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی حمایت می‌شود، اعلام کرد که روبیمار در اواخر روز جمعه با شدت گرفتن هوای طوفانی بر دریای سرخ غرق شد. این کشتی پس از حمله به مدت 12 روز رها شده بود، هرچند برنامه‌هایی برای یدک‌ کشیدن کشتی به بندری امن ارائه شده بود.

هم‌چنین،  وزارت دفاع ایتالیا اعلام کرد یک ناوچه نیروی دریایی این کشور روز شنبه پهپادی که به‌سویش شلیک شده‌ بود را بر فراز دریای سرخ رهگیری و سرنگون کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ایتالیا آمده است «این پهپاد، با ویژگی‌های مشابه، پهپادهای شلیک‌شده از طرف حوثی‌های یمن در حدود ۶ کیلومتر (۳.۷۳ مایل) از کشتی ایتالیایی در حال نزدیک شدن بود که هدف قرار گرفت و منهدم شد.»