به گزارش اکوایران، دو مقام ارشد حزب دموکرات، در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان، نسبت به عملکرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مناظره با دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری ایالات متحده، ابراز نگرانی کردند. پس از لحظه لغزش بایدن، که به نظر می رسید رشته افکارش را در مورد صحبت پیرامون موضوع مدیکر از دست داده بود، یکی از این مقامات درباره عملکرد رئیس جمهور گفت: «این ماجرا هیچ چیز خوبی نیست».

این مقامات بعد از مناظره، به لحظات دیگری اشاره کردند که ظاهراً رئیس جمهور آمریکا کنترلش را از دست داده، به ویژه اشاره او به رابطه جنسی ترامپ با یک ستاره فیلم‌های پورن.

این مقامات همچنین این مسئله را مطرح کردند که چرا بایدن فرصت‌های دیگر را برای انتقاد از اظهارات ترامپ، به ویژه در مورد موضوع سقط جنین از دست داد.

ابی فیلیپ، تحلیلگر سی‌ان‌ان هم در برنامه تحلیلی این شبکه در زمینه مناظره گفت که دمکرات‌های شناخته شده باتوجه به عملکرد فاجعه‌بار بایدن، درخواست از بایدن برای کناره‌گیری را بررسی می‌کنند. او گفت که اضطراب و وحشتی را در دمکرات‌ها می‌بیند که تا کنون هرگز شاهد آن نبوده است. به گفته او، پاسخ‌های بایدن منسجم و فصیح نبود.

جان کینگ، تحلیلگر ارشد سی‌ان‌ان هم در این باره گفته که در حال حاضر مقامات عالی حزب دمکرات موضوع درخواست علنی برای کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری را بررسی می‌کنند. او گفت: وحشت دمکرات‌ها از دقایق نخست مناظره آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. آنها درباره عملکرد بایدن صحبت می‌کنند که گمان می‌کنند ملال‌آور بود.

 فاکس نیوز هم مدعی شده برخی از دموکرات‌های ارشد خواهان کناره‌گیری بایدن، پس از عملکرد فاجعه‌بار در مناظره ریاست‌جمهوری هستند.