به گزارش اکوایران،  وزیر خارجه آمریکا گفت، با وجود عدم تمایل هیچ‌یک از طرف‌ها، ممکن است جنگ در لبنان رخ دهد.

به نوشته تایمز اسرائیل، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده تائید مرد اسرائیل کنترل خود را به. مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی از دست داده است.

بلینکن در یک گفت‌وگوی تفصیلی روی استیج مؤسسه بروکینگز مدعی شد اسرائیل خواهان جنگ در لبنان نیست، اما تائید کرد که «آنها ممکن است آماده باشند تا در صورت لزوم - از دیدگاه آنها - برای حفاظت از منافع خود درگیر شوند». او افزود که حزب الله هم در واقع خواهان جنگ نیست، لبنان هم نمی‌خواهد زیرا قربانی اصلی خواهد بود. و اینکه ایران هم خواهان جنگ نیست، چرا که به ادعای او ترجیح می‌دهد حزب الله را برای سناریویی که در آن درگیری مستقیم با اسرائیل داشته باشد، نجات دهد. با این حال، او هشدار داد: «از یک طرف، هیچ کس واقعاً خواهان جنگ نیست. از سوی دیگر، شما روند شتابانی را مشاهده می‌کنید که ممکن است به سمتی سوق پیدا کند که ما مصمم به توقف آن هستیم».

او تاکید کرد که ایالات متحده به طور خستگی ناپذیری برای میانجیگری توافقی کار می کند که شامل «اطمینان از عقب‌نشینی نیروها... به طوری که نتوانند هر روز خطر ایجاد کنند - اشاره‌ای آشکارا به خواست اسرائیل مبنی بر عقب نشینی حزب الله در شمال منطقه تا حد رودخانه لیتانی، 30 کیلومتری از مرز.

بلینکن گفت حصول آتش‌بس در غزه بهترین راه برای پایان دادن به حملات حزب‌الله و حوثی‌ها است.