به گزارش اکوایران، اعضای پارلمان 720 عضوی اروپا با 401 رای موافق و 284 رای مخالف در رای گیری مخفیانه، از ابقاء فون‌درلاین برای یک دوره پنج ساله دیگر در راس نهاد اجرایی قدرتمند اتحادیه اروپا حمایت کردند.

فون‌درلاین در سخنرانی خود در پارلمان در استراسبورگ در اوایل امروز، برنامه‌ای با تمرکز بر رفاه و امنیت را ارائه کرد که بر اساس چالش‌های جنگ روسیه در اوکراین، رقابت اقتصادی جهانی و تغییرات آب و هوایی شکل گرفته است.

فون‌درلاین پیش از رای گیری مخفیانه درباره ریاستش بر کمیسیون اروپا گفت: «پنج سال آینده جایگاه اروپا را در جهان برای پنج دهه آینده مشخص خواهد کرد. در این مدت مشخص خواهد شد که آیا ما آینده خود را شکل می دهیم یا اجازه می‌دهیم رویدادها یا دیگران آن را شکل دهند.»

او بر لزوم عقب نشینی نکردن از تحول «معاهده سبز» در اقتصاد اتحادیه اروپا برای مبارزه با تغییرات اقلیمی تاکید کرد - یک تعهد کلیدی برای قانونگذاران سبز، که در حمایت از نامزدی فون‌درلاین به گروه های راست میانه، چپ میانه و لیبرال پیوستند.

فون‌درلاین پس از تعهد به حمایت از اوکراین تا زمانی که مبارزه با روسیه طول بکشد، گفت که آزادی اروپا در خطر است و باید بیشتر در حوزه دفاع سرمایه گذاری کند.

فون‌درلاین ، وزیر دفاع راست میانه سابق آلمان، متعهد شد که «اتحادیه دفاعی واقعی اروپا» را با پروژه‌های شاخص در دفاع هوایی و سایبری ایجاد کند.

این طرح باعث انتقاد شدید کرملین شد که گفت این پروژه منعکس کننده نگرش «نظامی سازی (و) تقابل» است.

فون‌درلاین سفر اخیر ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به روسیه و ملاقاتش با ولادیمیر پوتین را «مأموریت مماشات« خواند که تشویق گسترده اعضای پارلمان را برانگیخت.

سیاست دفاعی در اروپا به طور سنتی در قلمرو دولت‌های ملی و ناتو بوده است.

اما پس از حمله روسیه به اوکراین و در بحبوحه عدم اطمینان در مورد سیاست آمریکا در قبال اروپا و ناتو در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر، کمیسیون اروپا به دنبال اجرای پروژه‌های مشترک دفاعی اروپایی بیشتر است.

فون‌درلاین همچنین متعهد به انجام مجموعه‌ای از سیاست‌‌های آب و هوایی از جمله هدف الزام‌آور اتحادیه اروپا برای کاهش 90 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2040 در مقایسه با سطوح سال 1990 شد.

او همچنین متعهد شد اقدامات جدیدی را برای کمک به رقابتی ماندن صنایع اروپایی که روی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای سرمایه گذاری می‌کنند، انجام دهد.

انتخاب مجدد فون در لاین نشانه‌ای از تداوم در این نهاد کلیدی اتحادیه اروپا، در دوره‌ای از چالش‌های داخلی و خارجی است- از جمله محبوبیت فزاینده احزاب سیاسی راست‌گرای افراطی و احزاب بدبین به اتحادیه اروپا در این بلوک 27 کشوری.

در هفته‌های آتی، او تیم کمیسر‌های خود را پیشنهاد خواهد کرد که پیش از رای‌گیری نهایی درباره کل کمیسیون در اواخر سال، در جلسات استماع انفرادی مقابل قانون‌گذاران قرار خواهند گرفت.