به گزارش اکوایران، حمله به بلندی‌های جولان نگرانی‌ها نسبت به وقوع جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله را افزایش می‌دهد.

مقامات آمریکایی به  باراک راوید، خبرنگار آکسیوس گفته‌اند دولت بایدن به شدت نگران است که حمله موشکی احتمالا از لبنان که منجر به کشته شدن 10 نفر در بلندی های جولان شد، می‌تواند منجر به جنگ همه جانبه بین اسرائیل و حزب‌الله شود.

 این ماجرا از این بابت اهمیت دارد که دولت بایدن برای ماه‌ها نگران بود که اسرائیل و حزب‌الله دچار این اشتباه محاسباتی شوند، که در حالی که لفاظی‌های خود را تشدید و تبادل آتش دارند و فکر می‌کنند می‌توانند از یک جنگ همه جانبه اجتناب کنند.

مقامات آمریکایی هم‌چنین نگران هستند که در فقدان آتش‌بس در غزه، جنگ بین اسرائیل و گروه لبنانی محتمل‌تر می‌شود و این امر بحران منطقه‌ای را تشدید و پای ایالات متحده را به شکل عمیق‌تری به درگیری می‌کشاند.

یک مقام آمریکایی به آکسیوس گفت: «آنچه امروز رخ داد می‌تواند محرکی آن چیزی باشد که ما برای ۱۰ ماه نسبت به وقوع آن نگران بوده‌ و سعی کرده‌ایم از آن اجتناب کنیم».

به گفته اورژانس اسرائیل، بر اثر انفجار یک موشک در مجاورت یک زمین فوتبال در روستای مجدل الشمس در بلندی‌های جولان، دست کم 10 نفر کشته -که بیشتر آنها کودک بودند- و بیش از 30 نفر زخمی شدند.

دریاسالار دانیل هاگری، سخنگوی ارتش اسرائیل ادعا کرده که حزب الله مسئول این حمله است. به گفته وی تمامی افراد کشته شده کودکان و نوجوانان بودند.

یک مقام ارتش اسرائیل در یک نشست خبری با خبرنگاران ادعا کرد که حزب‌الله در تلافی حمله اسرائیل در اوایل روز شنبه که منجر به کشته شدن چهار تن از اعضای این گروه لبنانی شد، موشکی با کلاهک غیرعادی بزرگ شلیک کرد. اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل هم به آکسیوس گفته: «حمله حزب‌الله از همه خطوط قرمز عبور کرد و پاسخ نیز بر این اساس خواهد بود».

جولان

نقطه عطف در درگیری اسرائیل با لبنان؛ کشته شدن دست‌کم ده اسرائیلی در جولان شمالی/ تل‌آویو: به جنگ همه جانبه با حزب الله نزدیک می شویم

حزب الله شلیک این موشک را تکذیب کرد و گفت ارتباطی با این حادثه ندارد.

یک مقام آمریکایی گفت که مقامات حزب الله به سازمان ملل گفته اند که این حادثه نتیجه اصابت یک موشک رهگیر اسرائیلی به زمین فوتبال بوده است.

این حادثه در بحبوحه مذاکرات فشرده بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و تیمش با مقامات کاخ سفید بر سر پیشنهاد توافق مبادله زندانیان و آتش‌بس غزه رخ داد. دفتر نتانیاهو اعلام کرد که او عصر امروز، ساعاتی زودتر از زمان برنامه ریزی شده، واشنگتن را ترک خواهد کرد.