به گزارش اکوایران، ارتش اسرائیل مدعیست حمله به یک منطقه در جولان تلفات بالایی را برجای گذاشته است.

به نوشته الجزیره، ارتش اسرائیل مدعیست که در پی اصابت یک پرتابه از سوی لبنان به منطقه مجدل ابشمس در بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل تلفات قابل توجهی گزارش شده است».

ارتش مدعی شد که پیش از این رگبار 30 موشک از لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شد.  برخی گزارش‌ها از مجروح شدن بیش از بیست نفر و کشته شدن دست‌کم ده نفر خبر داده‌اند.

با این حال، حزب‌الله لبنان مسئولیت حمله به جولان اشغالی توسط اسرائیل را رد کرده است. محمد عفیف، یکی از مقامات ارشد حزب‌الله لبنان به رویترز گفته که این گروه مسئول حمله به مجدل الشمس در بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل نیست.

یک منبع امنیتی اسرائیل به سازمان رادیو تلویزیون اسرائیل گفته اتفاقی که در مجدل شمس افتاد بدون پاسخ نخواهد ماند و ما به سختی پاسخ خواهیم داد. کانال ۱۲ اسرائیل به نقل از وزیر امور خارجه یسرائیل کاتز نوشت: ما به جنگ همه جانبه با حزب الله نزدیک می شویم. وزیر انرژی اسرائیل، الی کوهن هم گفته باید یک عملیات بزرگ در شمال انجام شود که لبنان و حزب الله هزینه سنگینی را متحمل شوند 

جولان

به نوشته الجزیره، حمله مجدل الشمس می‌تواند نقطه عطفی در جنگ بین حزب‌الله و اسرائیل باشد.

حزب الله هر گونه مسئولیتی در قبال حمله موشکی که زمین فوتبالی را که در آن کودکان در مجدال شمس بازی می کردند، هدف قرار داد، رد می کند. این گروه مسئولیت تعدادی از حملات در بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل را بر عهده گرفت، اما تاکید کرد که آنها پادگان‌های نظامی را هدف قرار داده‌اند.

خود این واقعیت که حزب الله یک حادثه بسیار جدی را انکار کرد - در واقع، این جدی ترین حادثه از زمان شروع تقابل بین ارتش اسرائیل و حزب الله از حدود 10 ماه پیش است - نشان می‌دهد که این گروه علاقه ای به تغییر قوانین نانوشته درگیری فرسایشی در این جنگ ندارد. 

اکنون سوال بزرگ این است که اسرائیل چگونه پاسخ خواهد داد. پیش از این هم غیرنظامیانی کشته شده بودند، اما نه به اندازه کنونی. بنابراین باید دید که آیا این منجر به تشدید تنش خواهد شد یا خیر.