به گزارش اکوایران، بر اساس داده‌های نظرسنجی‌ها، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور برای جلب حمایت رای‌دهندگان مرد درگیر چالش است.

نظرسنجی جدیدی که توسط اکونومیست و یوگاو بین 21 تا 23 ژوئیه انجام شد، نشان می‌دهد که تنها 39 درصد از مردان گفته‌اند که به هریس رای می‌دهند، در حالی که 47 درصد گفته‌اند که به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا رای می‌دهند. این نظرسنجی از 1435 رای دهنده ثبت نام شده انجام شد و حاشیه خطای آن 3.1 درصد بود.

به گزارش نیوزویک، نظرسنجی دیگری که توسط کالج امرسون بین 22 و 23 ژوئیه انجام شد، نتیجه مشابهی داشت و رای دهندگان مرد در اکثر ایالت‌های خاکستری، ترامپ را به هریس ترجیح دادند. ترامپ بیشترین برتری را نسبت به هریس در میان رای‌دهندگان مرد در میشیگان داشت، جایی که او با 54 بر 38 درصد، 16 امتیاز پیش بود. برتری او در پنسیلوانیا کمی کمتر بود و با 15 امتیاز اختلاف، 55 درصد از رای دهندگان مرد از او حمایت کردند.

در آریزونا و ویسکانسین، ترامپ 13 امتیاز پیش بود، در حالی که در جورجیا با 10 امتیاز پیشتاز بود. این نظرسنجی بین 800 تا 845 نفر در هر ایالت را مورد بررسی قرار داد و حاشیه خطای آن 3 درصد بود.

در آخرین نظرسنجی که توسط نیویورک تایمز و کالج سینا بین 22 تا 24 ژوئیه انجام شد، 37 درصد از مردان گفتند که به هریس رأی خواهند داد، در حالی که 56 درصد گفتند که به ترامپ رأی خواهند داد.

این نتایج پس از آن به دست آمد که دموکرات‌ها در انتخابات 2020 در میان مردان با فاصله 2 درصدی بین ترامپ و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا (50 درصد تا 48 درصد)، به موفقیت‌ دست یافتند. این نسبت در سال 2016، زمانی که ترامپ رای مردان را با 11 امتیاز (52 درصد به 41 درصد) برد، افزایش داشت.

بر اساس گزارش مرکز زنان و سیاست آمریکا که داده‌های تاریخی انتخابات را تجزیه و تحلیل می‌کند، رای‌دهندگان مرد از لحاظ تاریخی از نامزدهای جمهوری‌خواه حمایت می‌کنند، در حالی که زنان تمایل به حمایت از دموکرات‌ها دارند و این شکاف جنسیتی در هر انتخابات ریاست‌جمهوری از سال 1980 آشکار است.

کری بیکر، استاد زنان و جنسیت در کالج اسمیت در ماساچوست، به نیوزویک گفت که برای به دست آوردن آرای مردان، دموکرات‌ها «نیاز دارند پیام‌هایی را پیش ببرند که مردان را هدف قرار دهد و بر مسائل سیاسی تمرکز کند، نه بر هریس به عنوان اولین زن رئیس جمهور.»

هریس، اولین زنی که در تاریخ ایالات متحده معاون رئیس جمهور شد، اولین رئیس جمهور زن تاریخ ایالات متحده خواهد بود.

بر اساس یک مطالعه اخیر توسط ابتکار تحقیقات مردان جوان که از 9 تا 23 ژوئیه انجام شد، مردان 18 تا 29 ساله اگر سیاست‌های آنها از جمله حمایت از مشاغل پردرآمد و مسکن مقرون به صرفه ارائه ‌شود، به احتمال زیاد از کاندیداهای زن نسبت به ترامپ حمایت می‌کنند. نه زمانی که استدلال‌هایی حول محور اهمیت داشتن اولین رئیس جمهور زن به آنها ارائه می‌شود. در این مطالعه 1092 مرد در آن گروه سنی مورد بررسی قرار گرفتند.

نویسنده مطالعه ابتکار تحقیقات مردان جوان می‌نویسد: «روند دور شدن مردان جوان از دموکرات‌ها و افزایش جنسیت‌زدگی آنها، باید برای کاندیداها نگران کننده باشد. اما ما نمی‌توانیم از نیمی از نسلی که می‌توانند تا 50 سال دیگر رای دهند، دست بکشیم. این تحقیق نشان می‌دهد که می‌توانیم با تغییر نحوه صحبت درباره موضوعات دمکراتیک که مردان جوان از آن‌ها حمایت می‌کنند، بر روی آن‌ها اثر بگذاریم. ما باید از پیام‌های هدفمند برای رسیدن به آنها استفاده کنیم.»

پیام‌های تبلیغاتی هریس به دنبال برجسته کردن سابقه او به عنوان دادستان در مقایسه با اتهامات جنایی ترامپ است. ارجاع به هریس به عنوان اولین رئیس جمهور زن بالقوه در تاریخ ایالات متحده نسبتاً به ندرت رخ داده است.

دکتر جاناتان پارکر، مدرس ارشد سیاست ایالات متحده در دانشگاه کیل در بریتانیا، به نیوزویک گفت که «شکی نیست» هریس همچنان «با مخالفت برخی افراد به دلیل جنسیت و نژادش روبرو خواهد شد.»

او گفت: «این یکی از دلایل کلیدی برای نامزدی بایدن در سال 2020 بود.»

با این حال، بیکر افزود که او مطمئن است که آمریکا «آماده هریس و آنچه او از نظر سیاست‌هایی که واقعا به مردم کمک می‌کند، ارائه می‌دهد، است.»

بر اساس نظرسنجی اکونومیست/ یوگاو 25 درصد از مردان به این سوال که آیا امیدوارند اولین رئیس جمهور زن ایالات متحده انتخاب شود، پاسخ منفی دادند. این در مقایسه با 23 درصد از رأی دهندگان زن شرکت کننده در نظرسنجی است که پاسخ «نه» داده‌اند.