به گزارش اکوایران، محمود عباس،  رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ترور اسماعیل هنیه، رهبر جنبش حماس  را یک اقدام بزدلانه و اتفاق خطرناک دانست.

عباس ضمن محکومیت این اقدام گفته ترور هنیه یک اقدام بزدلانه و اتفاقی خطرناک است. او تاکید کرد، توده‌ها و نیروهای مردمی را به اتحاد، صبر و استواری در برابر اشغالگری اسرائیل فرا می‌خوانم.

ولی نصر، استاد دانشگاه جان هاپکینز و تحلیل‌گر برجسته مسائل منطقه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دو ترور، یکی در بیروت و دیگری در تهران، شانس آتش‌بس در غزه را از بین می‌برد و در عوض خاورمیانه را به یک جنگ فاجعه‌بار منطقه‌ای نزدیک‌تر می‌کند... همه در خلاء [حاصل از] دولت اردک لنگ [اشاره به دوران پایانی دولت مستقر]  در ایالات متحده».

توئیت ولی نصر

نصر هم‌چنین در پست دیگری نوشت: «دو ترور اسرائیل (فوآد شکر و اسماعیل هنیه)، فارغ از دلیل پشت آن‌ها، به شکل عمدی تحریک‌آمیز انجام گرفت و برای دعوت به انتقام‌گیری تشدیدکننده طراحی شد. ایالات متحده که نمی‌تواند یا اراده ندارد اسرائیل را مهار کند، ناخواسته به جنگ بزرگ‌تری می‌رود که خواهان آن نیست. آمریکا به دشواری امیدوار است که بیروت و تهران خویشتن‌داری نشان دهند».

photo_2024-07-31_11-34-14