به گزارش اکوایران، روسیه از «یکی از بزرگترین حملات پهپادی» اوکراین به مسکو خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، شهردار مسکو گفت که اوکراین روز چهارشنبه یکی از بزرگ‌ترین حملات پهپادی را به مسکو انجام داد.  سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو، در برنامه پیام‌رسان تلگرام گفت: «این یکی از بزرگترین تلاش‌ها برای حمله به مسکو با استفاده از پهپادها است.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که روسیه -که در شرق اوکراین در حال پیشروی است- تلاش می‌کند تا نیروهای اوکراینی را از منطقه روسی کورسک براند. حمله دو هفته پیش به کورسک که پس از شکستن مرزهای غربی روسیه انجام شد، بزرگترین تهاجم به روسیه از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود.

سوبیانین گفت که بر اساس اطلاعات اولیه، هیچ تلفات یا خسارتی در پی این حملات گزارش نشده و پدافند روسیه یازده پهپاد را بر فراز این شهر منهدم کرده است.

اوکراین در ماه‌های اخیر اغلب یک یا دو پهپاد را به سمت مسکو پرتاب کرده که هیچ خسارت قابل توجهی نداشته است.

با این حال، حمله چهارشنبه بزرگ‌تر از حمله ماه مه 2023 به نظر می‌رسد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در واکنش به آن  گفته بود که این حمله تلاش کیف برای ترساندن و تحریک روسیه بوده و طی آن حداقل هشت پهپاد بر فراز پایتخت منهدم شد.

مقامات روسیه به ندرت جزییات کامل این حملات را فاش می‌کنند و تنها تعداد پهپادهایی را گزارش می‌کنند که توسط واحدهای پدافند هوایی این کشور منهدم می‌شوند.

هم اوکراین و هم روسیه به ندرت میزان کامل خسارات ناشی از حملات خود را فاش می‌کنند، مگر اینکه زیرساخت‌های مسکونی یا غیرنظامی آسیب ببینند یا غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند.

حمله روز چهارشنبه به مسکو بخشی از حمله پهپادی گسترده‌تر  اوکراین به روسیه بود. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یگان‌های پدافند هوایی این کشور همچنین 23 پهپاد را بر فراز منطقه مرزی بریانسک منهدم کردند.

خبرگزاری دولتی RIA روسیه همچنین گزارش داد که دو هواپیمای بدون سرنشین بر فراز منطقه تولا که از شمال با منطقه مسکو هم مرز است، منهدم شد.

به طور جداگانه، واسیلی گولوبف، فرماندار منطقه روستوف در جنوب غربی روسیه، گفت که نیروهای پدافند هوایی یک موشک پرتاب شده توسط اوکراین را بر فراز این منطقه منهدم کردند،.

در ماه‌های اخیر، کیف حملات هوایی خود را به خاک روسیه افزایش داده و گفته که هدفش از بین بردن زیرساخت‌های کلیدی مورد استفاده در کارزار جنگی مسکو است. این سازمان همچنین می گوید که حملات این کشور در پاسخ به حملات مستمر روسیه به خاک اوکراین است.