به گزارش اکوایران، معاون رابرت کندی می‌گوید که کمپین او ممکن است از ترامپ حمایت کند.

به نوشته سرویس جهانی بی‌بی‌سی، نیکول شاناهان، معاون رابرت کندی جونیور گفت که این نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در حال بررسی پیوستن به کمپین دونالد ترامپ، و یا ادامه کمپینش به عنوان کاندیدای ثالث و تشکیل حزب سوم است.

شاناهان در یک پادکست گفت که آن‌ها در حال بررسی این دو گزینه برای جلوگیری از «خطر» ریاست‌جمهوری کامالا هریس هستند. او همچنین دموکرات‌ها را به «خرابکاری»، از جمله جا زدن افرادشان در کمپین خود متهم کرد.

اخیرا کندی در مبارزات انتخاباتی خود با موانع متعددی روبرو شده است؛ از چالش‌های قانونی در مورد قرار گرفتن نامش در برگه‌های رای ایالتی گرفته تا تامین مالی برای کمپین خود.

خانم شاناهان، 38 ساله، در گفت‌وگویی با پادکست تام بیلیو که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: «دو گزینه وجود دارد که ما در حال بررسی آن‌ها هستیم. یکی از آن‌ها ادامه دادن راه برای ساختن حزب جدید است. اما ما خطر ریاست جمهوری کامالا هریس و [تیم] والز را هم در نظر داریم و می‌دانیم که از سبد ترامپ رای می‌گیریم و یا به نحوی آرای بیش‌تری از ترامپ را کم می‌کنیم. پس گزینه دیگر ما این است که همین الان کنار می‌کشیم و با دونالد ترامپ متحد می‌شویم و به پایگاه خود توضیح می‌دهیم که چرا این تصمیم را می‌گیریم». او متذکر شد که این «تصمیم آسانی نیست».

کندی روز سه‌شنبه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مثل همیشه، حاضرم با رهبران هر حزب سیاسی برای پیشبرد اهدافی که 40 سال در حرفه‌ام و در این کمپین خدمت کرده‌ام، مذاکره کنم».

رابرت کندی

معاون کندی گفت که او به آینده کشورش تحت رهبری ترامپ، بیشتر از نامزد دموکرات، کامالا هریس، اعتماد دارد.

خانم شاناهان گزارش‌های اخیر مبنی بر این‌که کمپین کندی در حال مذاکره با تیم هریس در مورد حمایت احتمالی یا کسب کرسی در کابینه را رد کرد. او گفت: «با این حال، ما پیشنهاد داده‌ایم که با همه در مورد سیاست‌هایشان صحبت کنیم».

او خاطرنشان کرد که رئیس جمهور سابق ترامپ به برخی از سیاست های کمپین آنها در مورد بیماری‌های همه‌گیر علاقه زیادی نشان داده است. خانم شاناهان گفت: «به همین دلیل، این وظیفه ماست که بنشینیم و ببینیم که آیا واقعاً می‌توانیم تغییری واقعی ایجاد کنیم یا نه و اگر حاضر به همکاری باشند، فکر می‌کنم به خاطر مردم آمریک باید آن را بررسی کنیم».

گزارش‌های رسانه‌ها در چند ماه گذشته نشان می‌دهد که کندی 70 ساله پیشنهاد حمایت از ترامپ را در ازای نقشی در دولت بعدی او داده است. در تماس تلفنی فاش شده در ماه ژوئیه بین این دو نامزد، ترامپ گفت که «دوست دارد» کندی  «کاری انجام دهد» تا از او حمایت کند.