به گزارش اکوایران، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز پنج‌شنبه با فراخوانی پر شور برای پایان دادن به جنگ در غزه و مبارزه با استبداد در سراسر جهان، رسماً نامزدی دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری را پذیرفت.

کامالا هریس

هریس با متهم کردن ترامپ به تعظیم در برابر دیکتاتورها گفت: «در مبارزه پایدار بین دموکراسی و استبداد، من می‌دانم کجا ایستاده‌ام و می‌دانم ایالات متحده به کجا تعلق دارد.»

به گزارش رویترز، در آخرین شب کنوانسیون چهار روزه شیکاگو، هریس، 59 ساله، در حالی که او و ترامپ 78 ساله وارد 11 هفته پایانی کمپین انتخاباتی می‌شوند، تلاش کرد تا خود را برای آمریکا بازتعریف کند.

او اطمینان داد که رئیس جمهور همه باشد، به همه گوش دهد، و منافع مردم و کشور را در اولویت قرار دهد.

او گفت مبارزه‌ای که اکنون در حال انجام آن هستیم، مبارزه برای آینده آمریکا است و در ادامه از رویکرد رقیب جمهوری‌خواه خود، دونالد ترامپ، و این که چهار سال پیش نتیجه انتخابات را نپذیرفت، انتقاد کرد.

کامالا هریس2

هریس گفت: «ما می‌دانیم که دور دوم ریاست جمهوری ترامپ چگونه خواهد بود. همه‌ آن در 'پروژه ۲۰۲۵' آمده است. ترامپ از بسیاری جهات آدمی غیرجدی است. اما پیامدهای فرستادن دوباره او به کاخ سفید به شدت جدی است.»

جنگ غزه

پس از روزها اعتراض حامیان فلسطینی که از به دست نیاوردن امکان سخنرانی در این کنوانسیون ناامید شده بودند، هریس قول داد که امنیت اسرائیل را تامین کند، اسرا را از غزه به خانه بازگرداند و به جنگ در فلسطین پایان دهد.

او در حال تشویق جمعیت گفت: «اکنون زمان آن است که یک توافق برای آزادی اسرا و آتش‌بس انجام شود. و اجازه دهید واضح بگویم، من همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود دفاع خواهم کرد و همیشه اطمینان حاصل می‌کنم که اسرائیل توانایی دفاع از خود را دارد.»

او گفت: «آنچه در 10 ماه گذشته در غزه رخ داده است ویرانگر است. بسیاری از مردم بی‌گناه جان خود را از دست داده‌اند، مردم گرسنه و ناامیدی که برای امنیت بارها و بارها فرار کرده‌اند. مقیاس این رنج دلخراش است.»

او در ادامه افزود: «رئیس جمهور بایدن و من برای پایان دادن به این جنگ تلاش می‌کنیم تا اسرائیل امن باشد، اسرا آزاد شوند، رنج غزه پایان یابد و مردم فلسطین بتوانند به حق خود برای کرامت، امنیت، آزادی و تعیین سرنوشت خود دست پیدا کنند.»

هریس در یکی از قوی‌ترین بیانیه‌های سیاست خارجی خود تا به امروز، گفت که هر اقدامی را که برای دفاع از منافع ایالات متحده در برابر دشمنانش لازم باشد انجام خواهد داد و با ظالمان و دیکتاتورها کنار نخواهد آمد.

او گفت: «من با جباران و دیکتاتورهایی مثل کیم جونگ اون که آرزوی پیروزی ترامپ را دارند گرم نمی‌گیرم. چون آنها می‌دانند که می‌توانند راحت با چاپلوسی در او نفوذ کنند. آنها می‌دانند که ترامپ مستبدان را پاسخگو نخواهد کرد چون خود می‌خواهد یک مستبد باشد.»

او گفت چنین رهبرانی، از جمله کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، «آرزوی پیروزی ترامپ را دارند.»

هریس قول داد که در جنگ اوکراین علیه روسیه و متحدان ناتو در کنار اوکراین بایستد.

هریس اولین رئیس جمهور زن ایالات متحده خواهد بود

هریس کمی بیش از یک ماه پیش زمانی که متحدان رئیس جمهور جو بایدن، 81 ساله، او را مجبور به کناره‌گیری از رقابت‌ها کردند، به عنوان نامزد دموکرات‌ها اعلام شد. در صورت موفقیت، او به عنوان اولین زنی که به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شده، تاریخ ساز خواهد شد.

کامالا هریس3

او انتخابات 5 نوامبر را به عنوان «فرصتی گرانبها و زودگذر برای عبور از تلخی، بدبینی و نبردهای تفرقه انگیز گذشته. فرصتی برای ترسیم یک راه جدید رو به جلو» توصیف کرد.

هریس مجموعه ای از تضادها را با ترامپ  نشان داد و او را متهم کرد که برای طبقه متوسط نمی‌جنگد و با انتخاب‌های خود برای دادگاه عالی ایالات متحده موجب پایان دادن به حق سقط جنین در قانون اساسی شده است.

هریس به حکم اخیر دیوان عالی در مورد مصونیت رئیس جمهور و خطراتی که در صورت به دست آوردن مجدد قدرت توسط ترامپ به وجود می‌آید، اشاره کرد.

شب پایانی

انتخابات آمریکا

سخنگوی کاخ سفید گفت بایدن قبل از سخنرانی هریس با او تماس گرفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

در طول مبارزات انتخاباتی کوتاه خود، هریس هنوز بسیاری از دیدگاه‌های خود را برای کشور بیان نکرده و جمهوری خواهان می‌گویند که دموکرات‌ها زمان بیشتری را صرف حمله به ترامپ کرده‌اند تا توضیح بیشتر در مورد نحوه حکومتشان.

پنجشنبه شب، هریس گفت که کاهش مالیات متوسط را تصویب خواهد کرد که به نفع بیش از 100 میلیون آمریکایی خواهد بود.

او در مورد برنامه‌های خود برای مبارزه برای حقوق سقط جنین خود خواسته، قانون حق رای، افزایش عرضه مسکن و ممنوعیت آنچه که «افزایش قیمت» توسط خواربارفروشان می‌نامد صحبت کرد. کمپین او همچنین پیشنهاد کرده است که نرخ مالیات شرکت‌ها را از 21 درصد به 28 درصد افزایش دهد.