به گزارش اکوایران، کامالا هریس در اولین مصاحبه تلویزیونی خود از زمان انتخابش به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، متعهد شد رویکرد سخت‌گیرانه‌تری در قبال مهاجرت از مرز جنوبی ایالات متحده اتخاذ کند و گفت که از ارسال تسلیحات به اسرائیل دریغ نخواهد کرد.

به نوشته رویترز، هریس در این مصاحبه در فاصله کمی بیش از دو ماه تا روز انتخابات در 5 نوامبر، تلاش کرد تا نشان دهد که به مسائل مهم برای رای‌دهندگان مسلط است و به آمریکایی‌ها در مورد مواضع سیاستی خود آگاهی دهد.

هریس گفت که فشار برای تنظیم یک قانون جامع مرزی را تجدید خواهد کرد که مهاجرت به ایالات متحده را محدود می‌کند، و متعهد شد که قوانین مربوط به گذرگاه‌های مرزی را اعمال کند.

او همچنین حمایت قاطع جو بایدن از اسرائیل را تکرار کرد و درخواست‌های برخی در حزب دموکرات را مبنی بر اینکه واشنگتن باید به دلیل تلفات سنگین فلسطینی‌ها در غزه، در ارسال سلاح به اسرائیل تجدیدنظر کند، رد کرد.

او گفت که از اسرائیل قدرتمند حمایت می‌کند، اما «ما باید به توافقی دست پیدا کنیم» تا در درگیری غزه آتش بس حاصل شود.

هریس در پاسخ به این سوال که آیا از ارسال تسلیحات به اسرائیل خودداری می‌کند، گفت: «نه، ما باید یک معامله (آتش بس و گروگان) انجام دهیم.»

عباس علویه، یکی از بنیانگذاران جنبش ملی عدم تعهد که به سیاست بایدن اعتراض کرده است، از پاسخ هریس به پرسش درباره غزه ابراز ناامیدی کرد.

علویه گفت: «اگر معاون رئیس جمهور به آتش بس علاقه مند است، باید از توقف ارسال آتش حمایت کند.»

هریس به همراه معاون انتخاباتی خود، تیم والز، فرماندار مینه سوتا، همچنین گفت که مایل است در صورت پیروزی در انتخابات، یک جمهوری خواه را به کابینه خود اضافه کند.

این گفته خانم هریس برای جمهوری‌خواهان مخالف دونالد ترامپ اهمیت دارد. شماری از جمهوری‌خواهانی که در برابر آقای ترامپ در حزب خود ایستاده‌اند، هفته گذشته در کنگره ملی حزب دموکرات سخنرانی کردند.

کامالا هریس سخنان آقای ترامپ در مورد هویت نژادی خود را «همان بازی قدیمی خسته‌کننده» ترامپ نامید و آن را شایسته پرداختن ندانست.

خانم هریس رقابت امسال را به عنوان «راهی جدید رو به جلو» برای مردم آمریکا توصیف کرد. او گفت زمانی که رئیس‌جمهور بایدن و من وارد کاخ سفید شدیم، اقتصاد فرو پاشیده و صدها نفر هر روز (از ابتلا به کووید ۱۹) جان خود را از دست می‌دادند که «نتیجه مدیریت ترامپ در مورد بحران همه‌گیری» بود.

کامالا هریس گفت در نخستین روز پس از دستیابی به قدرت برنامه کمک‌رسانی جهت طبقه متوسط را آغاز خواهد کرد. به گفته او، «حمایت و تقویت طبقه متوسط» از طریق کاهش مالیات خانواده‌های دارای فرزند خردسال، کاهش قیمت کالاهای اساسی و دسترسی همگانی به مسکن ارزان در صدر اولویت کاری او خواهد بود.

httpscloudfront-us-east-2.images (5)

جمهوری‌خواهان گفته‌اند خانم هریس خود بخشی از تیم رهبری جو بایدن بوده اما اکنون سعی دارد از عواقب تصمیمات این دوره دوری کند و وعده ارتقای زندگی مادی برای مردم آمریکا را می‌دهد.

دونالد ترامپ این هفته در کارزار انتخاباتی خود در چند ایالت و همچنین در گفت‌وگو با برنامه دکتر فیل، خانم هریس را دوباره کمونیست نامید. آقای ترامپ همچنین مصاحبه خانم هریس و تیم والز با سی‌ان‌ان را در یک کلمه «کسالت‌آور» نامید. او و حامیانش در چند هفته گذشته اصرار داشتند که هریس از شرکت در مصاحبه هراس دارد.

رشد در نظرسنجی‌ها

از ماه گذشته که هریس نامزد دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری شد، در نظرسنجی‌ها رشد کرده، صدها میلیون دلار کمک مالی جمع کرده، و یک سری سخنرانی‌های انتخاباتی قوی داشته است.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که روز پنجشنبه منتشر شد و نشان داد که معاون رئیس جمهور شور و شوق جدیدی را در میان رای دهندگان برانگیخته است، او با 45 درصد به 41 درصد از ترامپ پیشی گرفته است.

هریس از عملکرد خود و بایدن درمورد تورم دفاع کرد و گفت که آن‌ها وارث اقتصاد ویران شده از بیماری همه گیر هستند که به گفته او ترامپ آن را سوء مدیریت کرده است. او گفت که کار زیادی برای کاهش قیمت‌ها انجام شده است اما «قیمت‌ها هنوز خیلی بالاست.»

هریس از زمان کاندیداتوری برای ریاست جمهوری در سال 2020 تا ماه گذشته که به عنوان گزینه دموکرات‌ها برای رویارویی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه، جای بایدن را گرفت، در برخی مسائل بیشتر به سمت جناح میانه حرکت کرده است.

او موضع خود را در مورد مهاجرت در امتداد مرز جنوبی ایالات متحده با مکزیک سخت‌تر کرده است. هریس همچنین دیگر خواهان ممنوعیت «فرکینگ» نیست، روشی برای تولید انرژی که محل اشتغال افراد زیادی در پنسیلوانیا است، یکی از معدود ایالت‌های نوسانی که می‌تواند نتیجه انتخابات را تعیین کند.

وقتی از هریس در مورد تغییر در سیاست‌هایش سوال شد، گفت: «ارزش‌های من تغییر نکرده است.»

ترامپ در پستی در تروث سوشال در پاسخ به این مصاحبه گفت: «من مشتاقانه منتظر مناظره با رفیق کامالا هریس و رو کردن دست او به عنوان یک کلاهبردار هستم.» ترامپ اغلب به دروغ هریس را یک مارکسیست معرفی می‌کند.