به گزارش اکوایران، مقامات سیاسی معمولا در دنیای امروز به دنبال شکل دادنِ روابط خود با سران کشورهای دیگر هستند. در روسیه هم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال ایجاد رابطه با دیگر کشورهاست.

آیا جنگ به مانعی برای تعاملات و مراودات بین‌المللی پوتین تبدیل شده است؟ اکوایران، سفرهای پوتین را مورد بررسی قرار داده و به نتایجی در رابطه با این سفرها دست یافته است.

بیشترین سفر خارجی پوتین به کشور قزاقستان بوده است. او سی‌ودو مرتبه به این کشور سفر کرده است. چین هم جزو مقاصد پرطرفدار این چهره سیاسی است.

او تا کنون ۲۰ بار به چین سفر کرده است. در مقابل، هفت بار هم به آمریکا رفته که البته شاید زیاد نباشد اما نسبت به تعداد سفرهایی که به دیگر کشورها داشته، کم محسوب نمی‌شود.

ایران هم جزو کشورهایی است که پوتین تا کنون ۵ بار به آن سفر کرده است. یکی از این سفرها، پس از آغاز جنگ این کشور با اوکراین بوده است.

نخستین سفر پوتین پس از آغاز جنگ با اوکراین به کشور تاجیکستان بود. پس از آن، سفرهایی به دیگر کشورها هم داشت که عمده آن‌ها آسیایی هستند. مهم‌ترین کشور در این بین، چین بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که پوتین تلاش دارد از حالت انزوایی که غرب به او تحمیل کرده خارج شود و به این ترتیب به هم‌پیمان‌هایی جدید روی آورده است.

در ویدیوی بالا به جزئیاتی از سفرهای بین‌المللی پوتین پرداخته شده و سپس معنای این سفرها، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.