به گزارش اکوایران، یک رویداد پر از ستاره که پنجشنبه شب به میزبانی اپرا وینفری برای ایجاد حمایت از کمپین کامالا هریس برگزار شد، توجه صدها هزار بیننده را در سراسر رسانه‌های اجتماعی به خود جلب کرد.

به گزارش رویترز، وینفری میزبان رویداد «اتحاد برای آمریکا» با گروه «پیروزی با زنان سیاهپوست» بود که هدف آن تشویق به ثبت نام مردم برای رای دادن و تقویت هریس در ایالت‌هایی مانند پنسیلوانیا، جورجیا و میشیگان بود که قرار است در انتخابات 5 نوامبر سرنوشت‌ساز باشند.

شانت ویلیامز، مادر امبر نیکول تورمن، زن 28 ساله اهل جورجیا که در آگوست 2022 پس از تأخیر در درمان در بیمارستان، به دلیل قوانین محدودکننده سقط جنین ایالتی درگذشت، به حضار گفت: «شما به مادری نگاه می‌کنید که شکسته است. بدترین دردی که یک مادر و والدین می‌توانند احساس کنند.»

هریس پاسخ داد: «برای شما غمگینم. و شجاعتی که همه شما نشان دادید فوق العاده است.» 

بسیاری از مخاطبان استودیو که حدود 400 نفر بودند، در این لحظه اشک می‌ریختند.

ناتالی گریفیث، دانش آموز 15 ساله‌ای از دبیرستان آپالاچی در جورجیا که دو هفته پیش در کلاس ریاضی با دو گلوله مورد اصابت گلوله قرار گرفت، با والدینش در ردیف اول نشسته بود.

«ما چه کار می‌کنیم؟» مادر ناتالی، مریلدا گریفیث، در حالی که برخی تماشاگران گریه می‌کردند گفت: «ما یک کار داریم، وظیفه محافظت از فرزندانمان. ما باید جلوی این وضعیت را بگیریم.» 

هریس و دموکرات ها قول داده‌اند که حقوق ملی سقط جنین را که توسط دادگاه عالی سال 2022 ممنوع شد، احیا کنند و ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی را که اغلب در تیراندازی‌های دسته جمعی استفاده می‌شود، تصویب کنند.

افراد مشهوری از جمله کمدین‌ها کریس راک و بن استیلر به همراه بازیگران جولیا رابرتز، مریل استریپ و برایان کرانستون به این رویداد پیوستند و دلایل خود را برای حمایت از هریس ارائه کردند یا او را با سوالاتی تشویق کردند.

راک گفت: «می‌خواهم دخترانم را به کاخ سفید بیاورم تا با این رئیس‌جمهور زن سیاه‌پوست ملاقات کنند.»

وینفری به تغییر سریع هریس پس از کناره‌گیری جو بایدن رئیس جمهور از رقابت در اواخر ژوئیه اشاره کرد و هریس را به خاطر «پیدا کردن قدرتش» تحسین کرد.

قبل از کناره‌گیری بایدن، قدرت هریس به عنوان یک نامزد ریاست جمهوری توسط برخی از دموکرات‌ها در واشنگتن، زیر سوال بود. اما او شانس دموکرات‌ها را احیا کرده است و جذب سرمایه و اشتیاق جدیدی را به همراه آورده است.

زمانی که وینفری گفت که تا زمان مناظره‌ او با رقیب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، نمی‌دانسا هریس صاحب اسلحه است او گفت: «اگر کسی به زور وارد خانه من شود، به او شلیک می‌کنم.» و افزود: «احتمالاً نباید این حرف را می‌زدم.»

مشاوران کمپین هریس می‌گویند که نزدیک به 200000 نفر برای تماشای پخش زنده ثبت نام کردند و مخاطبان یوتیوب آن تا پایان نزدیک به 100000 نفر بودند. اکانت‌های اینستاگرام، فیس بوک، تیک‌تاک و توییچ برای وینفری و هریس نیز این رویداد را نشان دادند.

ده‌ها گروه مردمی از جمله لاتین‌تبارها برای هریس، مردان سفیدپوست حامی هریس و  پیروزی با مردان سیاه‌پوست فراخوان‌های مجازی سازمان‌دهی و جمع‌آوری کمک‌های مالی دادند و پنجشنبه اولین باری بود که همگی در یک رویداد به هم پیوستند.

در نظرسنجی اخیر رویترز، هریس با 47 درصد به 42 درصد از ترامپ پیشی گرفته است.

هریس در ایالت‌های کلیدی میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین، نوادا و کارولینای شمالی پیشتاز است، در حالی که بر اساس میانگین نظرسنجی‌ها، ترامپ از حمایت بیشتری در جورجیا برخوردار است. آنها در آریزونا برابر هستند.