به گزارش اکوایران، انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری در آمریکا میان کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برگزار خواهد شد.

طبق قاعده همیشگی، این انتخابات باید در روز پنجمِ نوامبر در آمریکا برگزار شود. با این حال، برخی از ایالت‌ها این انتخابات را از حالا که چند هفته مانده به روز اصلی، برگزار کرده‌اند.

در سال ۲۰۲۰، عمده رای‌گیری به صورت غیرحضوری و زودهنگام صورت گرفت، اتفاقی که منجر به واکنش ترامپ هم شد.

ترامپ که در انتخابات ۲۰۲۰، بازی را به جو بایدن باخته بود، اصرار داشت که دموکرات‌ها از طریق انتخابات زودهنگام، تقلب کرده‌اند و نتایج را دستکاری کرده‌اند.

با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقلبی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا صورت نگرفته و ترامپ ادعای نادرستی درمورد نتایج این انتخابات داشته است.

در آمریکا، برای افزایش میزان مشارکت، انتخابات را در برخی از ایالت‌ها زودتر از موعد اصلی برگزار می‌کنند تا از این طریق، افرادی که ممکن است به هر دلیلی نتوانند در روز انتخابات، پای صندوق‌های رای بروند، همچنان فرصت مشارکت داشته باشند.

با این حال، انتخابات زودتر از هنگام، همیشه محل بحث بوده و منتقدانی داشته است. نکته جالب در مورد آمریکا اینجاست که آمار نشان می‌دهد رای‌دهندگان دموکرات بیشتر به رای‌دهی به صورت زودهنگام اقبال نشان می‌دهند. یکی از دلایل ادعای تقلب از طرف ترامپ هم همین مسئله بوده که آرا به نفع دموکرات‌ها چرخیده است.

در ویدیوی بالا به جزئیات بیشتر درباره انتخابات زودهنگام در آمریکا پرداخته شده است.