به گزارش اکوایران، ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که در حمله‌ای که پایتخت لبنان را لرزاند و ابرهای غلیظی از دود را بر فراز شهر فرستاد، مقر مرکزی حزب الله در حومه جنوبی بیروت را هدف قرار داد.

یک منبع اسرائیلی به اکسیوس گفت که سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله هدف این حمله بوده است و ارتش اسرائیل در حال بررسی است که آیا او مورد اصابت قرار گرفته است یا خیر.

یک منبع نزدیک به حزب الله به رویترز گفت که نصرالله زنده است، در حالی که خبرگزاری تسنیم ایران نیز گزارش داده است که وی سالم است.

یک مقام ارشد امنیتی ایران به رویترز گفت که تهران در حال بررسی وضعیت وی است.

تلویزیون المنار حزب‌الله گزارش داد که در این حملات چهار ساختمان ویران شد و تلفات زیادی برجای گذاشت که نشان‌دهنده یک تشدید جدید در درگیری اسرائیل با حزب‌الله است.

اسرائیل طی هفته گذشته چهار بار به حومه جنوبی بیروت موسوم به ضاحیه که تحت کنترل حزب الله است، حمله کرده و دست کم سه فرمانده ارشد نظامی حزب الله را ترور کرده است.

اما حمله روز جمعه بسیار قوی‌تر بود و چندین انفجار شیشه‌های شهر را لرزاند و یادآور حملات هوایی اسرائیل در طول جنگی بود که در سال 2006 با حزب‌الله انجام داد.

حملات امروز مدت کوتاهی پس از آن انجام شد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در سخنرانی سازمان ملل متحد قول داد حملات اسرائیل به حزب الله در لبنان را ادامه دهد و امیدها برای آتش‌بسی که می‌تواند منجر به یک جنگ همه جانبه منطقه‌ای شود را از بین برد.

این با اختلاف قوی‌ترین حمله اسرائیل در بیروت در طول نزدیک به یک سال درگیری با حزب الله بود. منابع امنیتی در لبنان گفتند که این حمله، منطقه‌ای را هدف قرار داد که معمولاً مقامات ارشد حزب الله در آن مستقر هستند.

نتانیاهو در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «تا زمانی که حزب‌الله راه جنگ را انتخاب کند، اسرائیل چاره‌ای ندارد و اسرائیل حق دارد این تهدید را برطرف کند.»

او گفت: «اسرائیل نزدیک به یک سال است که این وضعیت غیرقابل تحمل را تحمل کرده است. خب، من امروز به اینجا آمدم تا بگویم دیگر بس است.»