به گزارش اکوایران، بمباران بیروت توسط اسرائیل «مرحله جدیدی در جنگ» است.

به گزارش الجزیره، بیروت شاهد یک شب طولانی خشونت آمیز با حملات تقریباً بی‌وقفه اسرائیل بود که محله‌هایی در حومه جنوبی این شهر را هدف قرار دادند.

حومه جنوبی بیروت مکانی است که حزب‌الله در آن حضور دارد. همچنین جایی است که برخی از حامیان آن زندگی می‌کنند اما غیرنظامیان دیگر نیز در این منطقه پر جمعیت زندگی می‌کنند.

هنوز آمار نهایی در مورد تلفات در دست نیست. آمبولانس‌ها در طول شب نتوانستند به مناطقی که به دلیل شدت بمباران مورد اصابت قرار گرفته بودند برسند.

برای مردم لبنان، این یک جنگ است و آنها احساس می‌کنند این تازه شروع ماجرا است.

معین ربانی، عضو غیر مقیم مرکز مطالعات جنگ، گفت که حمله به بیروت آخرین اقدام اسرائیل است که برای تغییر شکل قدرت در منطقه طراحی شده است و در صورت امکان آمریکا را به رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران خواهد کشاند.

ربانی به الجزیره گفت: «من فکر می‌کنم اسرائیل یک تصمیم استراتژیک گرفته است که می‌خواهد شکل خاورمیانه را به طور اساسی تغییر دهد. و یکی از عناصر کلیدی آن درهم شکستن حزب‌الله و حذف آن به عنوان یک عامل نظامی مهم در خاورمیانه است.»

او گفت: «من فکر می‌کنم هدف نهایی آن تضعیف جمهوری اسلامی ایران و در صورت امکان در ماه‌های باقی‌مانده دولت بایدن، دخالت دادن ایالات متحده در یک رویارویی مستقیم نظامی با آن است.

به همین دلیل است که اسرائیل مطلقاً زمانی برای دیپلماسی ندارد. به همین دلیل است که حملات بسیار فراتر از هر چیزی است که بتوان آن را در چارچوب اهداف محدودتری که اسرائیل به عنوان دفاع از امنیت خود اعلام کرده، در نظر گرفت.»