به گزارش اکوایران، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، اعلام کرد کشورش مصمم است از اسرائیل در برابر ایران و سایر گروه‌های مقاومت حفاظت کند. این مقام آمریکایی در جریان تماس تلفنی با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، حمایت کامل خود را از حق اسرائیل برای دفاع از خود اعلام کرد.

به نوشته سی‌ان‌ان، طبق یک بیانیه، این دو به دنبال شدت گرفتن حملات هوایی اسرائیل به لبنان طی روزهای اخیر که منجر به ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل فقید حزب‌الله، شد، با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور متعهد به دفاع از اسرائیل است و در منطقه باقی خواهد ماند تا از نیروها و تأسیسات ایالات متحده محافظت کند. لوید آستین همچنین مدعی شده که آمریکا اجازه نمی‌دهد ایران یا سایر گروه‌ها از شرایط سوء استفاده کنند و جنگ را گسترش دهند.

***

برای مشاهده اخبار مربوط به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، واکنش‌ها و پیش‌بینی ‌آینده به این بسته خبری اکوایران مراجعه کنید:

خبر مرتبط
لحظه‌به‌لحظه با تحولات لبنان: شهادت سید حسن نصرالله تایید شد/ در ادامه چه خواهد شد؟

اکوایران: عصر دیروز انفجارهای بزرگی بیروت پایتخت لبنان را لرزاند. ارتش اسرائیل پس از آن مدعی شد که سیدحسن نصرالله را ترور کرده است. ساعاتی پیش نیز حزب‌الله لبنان شهادت دبیر کل خود را تایید کرد.