به گزارش اکوایران، یزید صیغ، تحلیلگر ارشد مرکز خاورمیانه کارنگی در بیروت، گفت که ترور حسن نصرالله، رهبر حزب الله از سوی اسرائیل به عنوان یک پیروزی ستایش شده است، اما هنوز مشخص نیست که پیروزی نهایی اسرائیل در لبنان به چه شکل می‌تواند باشد.

صیغ به الجزیره گفت: «حزب‌الله قرار نیست ناپدید شود و انجام هر کاری که اسرائیل تاکنون انجام نداده است باعث ناپدید شدن آن نمی‌شود. در پایانِ همه این‌ها، حزب اللهی وجود خواهد داشت که ممکن است مشغول بستن زخم‌های خود شود، اما ناگزیر بازسازی و بازتسلیح خواهد شد.»

این تحلیلگر گفت: «یک موفقیت برای اسرائیل می‌تواند بازگشت به مفاد قطعنامه 1701 سازمان ملل در سال 2006 باشد که به موجب آن حزب الله باید نیروهای خود را از جنوب رودخانه لیتانی در جنوب لبنان خارج کند.»

صیغ افزود: «یک هدف دیگر اسرائیل تحت فشار قرار دادن حزب الله برای جداسازی بحث غزه و لبنان و فشار بر آن برای پذیرش آتش بس، بدون توقف درگیری‌ها در نوار محاصره شده است.»

او گفت: «سوال این است که آیا حزب الله اکنون آماده جدا کردن بحث غزه از لبنان است؟ من هنوز متقاعد نشده‌ام که اسرائیل این نتیجه را تضمین کرده باشد.»