به گزارش اکوایران، با آغاز رسمی عملیات زمینی اسرائیل در لبنان، تغییر موضع در دولت ایالات متحده کاملا مشهود است.

به نوشته خبرگزاری الجزیره، تنها بیانیه رسمی که در حال حاضر پیرامون عملیات زمینی در جنوب لبنان موجود است، بیانیه ارتش است که مدعی آغاز عملیات زمینی «محدود» و «هدفمند» و با هدف «از بین بردن زیرساخت‌های حزب الله در طول مرز» است. اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا چنین است یا خیر.

آن‌ها در آن بیانیه هم‌چنین ادعا کرده‌اند که  این کار اساساً به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و این مراحل به تایید رده‌های سیاسی رسیده است. کابینه امنیتی این رژیم عصر دوشنبه تشکیل جلسه داد.

خبر مرتبط
18 تیپ اسرائیلی آماده حمله به لبنان؛ این یک عملیات محدود است؟

اکوایران: نیروهای اسرائیلی در مرز لبنان به جای یک عملیات زمینی محدود، در حال افزایش تجمع هستند.

با این همه، تغییر موضع دولت ایالات متحده در این زمینه قابل توجه است. آمریکایی‌ها پیش از این  گفته بودند که خواهان تهاجم زمینی نیستند، اما اکنون آن را تایید می‌کنند.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، در گفتگو با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، گفت که ما [ایالات متحده] از هدف [ادعایی] اسرائیل برای برچیدن زیرساخت‌های حزب‌الله در امتداد مرز حمایت می‌کنیم تا از حملات به سبک 7 اکتبر به جوامع شمالی جلوگیری کند.

به نوشته الجزیره، نظر می‌رسد اسرائیل فهرستی از اهداف را دارد و از این وضعیت استفاده می‌کند تا تک تک آن‌ها را به انجام برساند، چرا که تصور می‌کند ممکن است دیگر چنین فرصتی را که در حال حاضر دارد به دست نیاورد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بنیامین نتانیاهو یوآوگالانت وزیر دفاع اسراییل

 آستین در تماس تلفنی با همتای اسرائیلی خود همچنین به ایران در مورد عواقب جنگ با متحد اصلی واشنگتن هشدار داد. او گفت: «در صورتی که ایران حمله نظامی مستقیم به اسرائیل را انتخاب کند، با عواقب جدی مواجه می‌شود».

آستین همچنین ادعا کرد که خواهان جنگ با ایران نیستیم، اما ارتش ایالات متحده برای دفاع از پرسنل، شرکا و متحدان ایالات متحده در منطقه در برابر تهدیدات ایران و متحدانش آمادگی خوبی دارد.

هم‌چنین، در حالی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به خبرنگاران از لزوم آتش‌بس در لبنان گفته بود، کرین ژان پییر، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز دوشنبه سعی کرد اظهارات بایدن را تعدیل کند. او ادعا کرد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و آمریکا «هدف استراتژیک» اسرائیل در عملیات جاری در لبنان را درک می‌کند. به ادعای او، اسرائیل حق دارد از خود در مقابل حزب‌الله و گروه‌های مورد حمایت ایران دفاع کند.