به گزارش اکوایران، دبیر بخش دفاعی الجزیره خبر داد که ارتش اسرائیل یگان نخبه هوابرد خود، یعنی یگان ۹۸ را که در غزه فعالیت گسترده‌ای داشته، به مرز شمالی اعزام کرده است. این یگان تجربه رزمی زیادی کسب کرده و برای نبرد  آماده شده. است؛ البته نیروهایش پس از یک سال درگیری، خسته هستند.

ارتش این رژیم همچنین تیپ زرهی هفتم را که شامل بهترین واحدهای زرهی می‌شود را به منطقه اعزام کرده‌اند. این نیروها بسیار آموزش‌دیده و به خوبی پشتیبانی شده‌اند. این تیپ شامل حدود ۱۲,۰۰۰ تا ۱۴,۰۰۰ سرباز نخبه است که با ده‌ها تانک و البته توپخانه پشتیبانی می‌شوند.

اگرچه این ترکیبی بسیار قدرتمند است؛ اما ارتش اسرائیل هنوز مقداری از نیروهایش را در حالت ذخیره نگه داشته تا در صورت بروز مشکل در عملیات، بتوانند وارد عمل شوند.

مسئله این است که آن‌ها مشغول بازی در زمین حزب‌الله بوده و این گروه دست بالاتر را در منطقه درگیری دارد و می‌تواند با قواعد خود دفاع کند.

حزب‌الله دارای یگانی ویژه به نام «نیروی رضوان» است که به طور خاص بر روی مبارزه در جنوب تمرکز دارد و فقط در این منطقه آموزش می‌بیند. محیط کوهستانی و سنگی جنوب لبنان برای کمین و حملات تک‌تیراندازها مناسب است.

در سال ۲۰۰۶، دقیقاً همین اتفاق برای واحدهای اسرائیلی افتاد که آن زمان بی‌تجربه بودند و توسط حزب‌الله غافلگیر شدند و بارها و بارها در کمین گرفتار افتادند.