به گزارش اکوایران، یک تحلیلگر امنیتی به سی‌ان‌ان گفت، در حالی که مقامات آمریکایی خواستار کاهش تنش در درگیری فزاینده اسرائیل با ایران و حزب‌الله لبنان هستند، توانایی کاخ سفید برای کنترل استراتژی نظامی اسرائیل «بسیار محدود» است.

ژولیت کایم، تحلیلگر امنیت ملی، اطلاعات و تروریسم، به لیندا کینکاد از سی‌ان‌ان گفت که پیش بینی واکنش اسرائیل در این مرحله دشوار است و نفوذ ایالات متحده بر استراتژی نظامی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پس از حمله حماس به اسرائیل کاهش یافته است.

کایم گفت که ایالات متحده از اسرائیل در زمینه تسلیحات حمایت می‌کند، اما «به نظر می‌رسد توانایی آن برای کنترل اسرائیل از نظر استراتژی نظامی کاملاً محدود است.»

او افزود: «تداوم حملات اسرائیل در غزه نشان می‌دهد که نگرانی‌های ایالات متحده در مورد موانع کمک‌های بشردوستانه مورد توجه مقامات اسرائیلی قرار نگرفته است.»

کایم در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل به پیام جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه سایت‌های هسته‌ای ایران نباید هدف قرار بگیرند گوش می‌دهد، خاطرنشان کرد که اسرائیل متعهد شده است که پاسخی «بسیار علنی و قاطع» به حمله موشکی بزرگ جمهوری اسلامی ایران انجام دهد و «گزینه‌های خود را باز نگه می‌دارد.»

کیم گفت: «اینطور نیست که اهداف بالقوه کافی وجود نداشته باشد. فقط سایت‌های هسته‌ای نخواهد بود. می‌توانید به دنبال میادین نفتی بروید، می‌توانید به دنبال سایت‌های موشکی بروید، اما اسرائیل گزینه‌های خود را باز نگه می‌دارد. امید است از درگیری مستقیم منطقه‌ای بین ایران و اسرائیل جلوگیری شود. عواقب آن برای هیچ کس در این مرحله مشخص است.»