به گزارش اکوایران، حزب‌الله لبنان طی هفته‌های اخیر ضربه‌ای بی‌سابقه در جنگ اطلاعاتی متحمل شد، اما سَمی عطالله، دانشمند علوم سیاسی و مدیر مؤسسه ابتکار سیاست به الجزیره گفت که احتمال دارد این گروه برای رویارویی با اسرائیل در میدان نبرد جنوب لبنان، آمادگی بهتری داشته باشد.

عطالله گفت: «حزب‌الله آمادگی اسرائیلی‌ها به ویژه در جمع‌آوری اطلاعات درباره حزب‌الله و نفوذ به آن را دست‌کم گرفته بود. این یک ضربه بود و در واقع، حزب‌الله جنگ اطلاعاتی را باخت و بهای سنگینی برای آن پرداخت». او افزود: «حزب‌الله خود را برای جنگ زمینی بسیار بهتر از دفعه اول آماده کرده است».

او افزود که انفجار پیجرها و بی‌سیم‌ها نشان داد که چگونه اسرائیل در حال جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات درباره فرماندهی نظامی حزب‌الله بوده است. اما هشدار داد: «به نظرم حزب‌الله فکرش را هم نمی‌کرد و از این ماجرا درس‌های زیادی می‌توان آموخت».

یزید سیاح، کارشناس مرکز خاورمیانه کارنگی هشدار داد که اسرائیل در حال اجرای «طرحی چندوجهی و چندمرحله‌ای با کمک ابزارهای اطلاعاتی و تکنولوژیکی بوده که آن را در مدت زمان طولانی آماده کرده است».

سیاح خاطرنشان کرد: «این جنگ از نظر استفاده از هوش مصنوعی و نحوه ارتباط آن با پهپادها و غیره، حتی بیشتر از جنگ اوکراین، اولین نمایش از جنگ مدرن خواهد بود».