به گزارش اکوایران، طبق نظرسنجی جدید رویترز/ایپسوس، کامالا هریس با ۴۶ درصد محبوبیت از ۴۳ درصد دونالد ترامپ پیشتاز است.

این نظرسنجی چهارروزه که روز دوشنبه به پایان رسید نشان داد ترامپ که در نظرسنجی ۲۰ تا ۲۳ سپتامبر رویترز/ایپسوس شش درصد از هریس عقب بود، در مسائل اقتصادی توانست نظر رأی‌دهندگان بیشتری را جلب کرده و احتمالاً برخی آمریکایی‌هایی تحت تأثیر ادعاهای او درباره آمار بالای ارتکاب جرم مهاجران غیرقانونی قرار گرفته باشند.

این نظرسنجی دارای حاشیه خطای حدود سه درصدی است.

پاسخ‌دهندگان اقتصاد را مهم‌ترین مسئله امروز آمریکا دانستند و حدود ۴۴ درصد گفتند که ترامپ رویکرد بهتری در مواجهه با مشکل هزینه‌های زندگی دارد، در حالی که ۳۸ درصد هریس را انتخاب کردند.

در بین مسائل اقتصادی که رئیس‌جمهور بعدی باید به آن‌ها توجه کند، حدود ۷۰ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند هزینه‌های زندگی مهم‌ترین است، در حالی که تنها درصد کمی بازار کار، مالیات یا «وضع مالی بهتر» را انتخاب کردند. ترامپ در هر یک از این حوزه‌ها محبوبیت بیشتری نسبت به هریس داشت، اگرچه رأی‌دهندگان با نسبت ۴۲ به ۳۵ درصدی فکر می‌کردند که هریس گزینه بهتری برای رسیدگی به شکاف بین ثروتمندان و طبقه متوسط است.

به نظر می‌رسد ترامپ در موضوع مهاجرت که از دغدغه‌های اصلی مردم بوده و در وخیم‌ترین حالت خود طی قرن حاضر قرار دارد، از حمایت بیشتری برخوردار است. حدود ۵۳ درصد رأی‌دهندگان در این نظرسنجی گفتند با این حرف که «مهاجرانی که به طور غیرقانونی در کشور هستند، خطری برای امنیت عمومی به شمار می‌آیند» موافقند، در حالی که ۴۱ درصد با آن مخالف بودند. رأی‌دهندگان در نظرسنجی ماه می رویترز/ایپسوس در این زمینه به اختلاف کمتری داشتند؛ به طوری که ۴۵ درصد موافق و ۴۶ درصد مخالف بودند.

هریس در هر یک از شش نظرسنجی رویترز/ایپسوس از زمان ورودش به رقابت‌ها در اواخر جولای، بر ترامپ پیشتاز بوده است. آخرین نظرسنجی نشان داد که هریس با دو درصد برتری، ۴۷ به ۴۳۵، در میان رأی‌دهندگانی که به نظر می‌رسید بیشتر احتمال دارد در نوامبر رأی دهند، پیشتاز است. طبق برآورد مرکز پژوهش پیو، حدود دو سوم رأی‌دهندگان واجد شرایط در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ شرکت کردند.

رأی‌دهندگان در آخرین نظرسنجی به قوه ذهنی هریس نسبت به ترامپ اعتماد بیشتری داشتند، به طوری که ۵۵ درصد با این سخن که «هریس ذهنی تیز و توانایی مقابله با چالش‌ها را دارد» موافق بودند، در حالی که ۴۶ درصد همین را درباره ترامپ گفتند.

در حالی که نظرسنجی‌های سراسری از جمله نظرسنجی‌های رویترز/ایپسوس سیگنال‌های مهمی درباره نظرات رأی‌دهندگان ارائه می‌دهند، نتایج آرای الکترال هر ایالت برنده را مشخص می‌کند. در این دوره، هفت ایالت کلیدی احتمالاً تعیین‌گر نهایی خواهند بود. نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که هریس و ترامپ در این ایالت‌های کلیدی، نزدیک به هم قرار دارند.