به گزارش اکوایران، پس از ترور سید حسن نصرالله، رهبر  فقید حزب‌الله که ظاهراً بدون هماهنگی قبلی با آمریکا انجام شده، ایالات متحده به اسرائیل هشدار داده که ممکن است در پاسخ به این ترور تنها باشد.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با توجه به عدم اطلاع از جزئیات این عملیات، از این‌که کابینه اسرائیل از گفتگو در مورد نقشه برنامه‌ریزی‌شده‌اش در مورد حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران در هفته گذشته خودداری کرده، ناخرسند است.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده می‌گوید پس از اینکه اسرائیل واشنگتن را با ترور حسن نصرالله در اواخر ماه گذشته بدون هماهنگی با کاخ سفید غافلگیر کرد، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی بعدی با یوآو گالانت، وزیر دفاع، با او با صراحت گفتگو کرد.

خبر مرتبط
تماس مهم بایدن و نتانیاهو/ تصمیم تل‌آویو نهایی شد؟

اکوایران: سه مقام آمریکایی به اکسیوس گفتند که انتظار می‌رود بایدن صبح چهارشنبه با نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، درباره برنامه‌های اسرائیل برای اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران تماس تلفنی مهمی داشته باشد.

 

گفته می‌شود که وقتی گالانت آستین را در جریان عملیات قرار داد او متعجب شد.

بر اساس این گزارش بعداً در همان روز، در طی تماس تلفنی دوم بین این دو، آستین از گالانت پرسید که آیا اسرائیل آماده است تا به تنهایی از خود دفاع کند، زیرا ایالات متحده زمانی برای استقرار نیروهای خود برای جلوگیری از تلافی فوری احتمالی حزب‌الله ندارد.