به گزارش اکوایران، منابع اسرائیلی مدعی شدند که انتظار نمی‌رود این رژیم به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند.

در واکنش به گزارش اخیر نیویورک‌تایمز، منابع جروزالم‌پست تأکید کردند که پیش‌بینی می‌شود پاسخ اسرائیل به حمله ۱ اکتبر ایران بیشتر در محدوده میانه سناریوهای پیشنهادی باشد. علاوه بر این، حمله اسرائیل به ایران که تقریباً تمام مقامات ارشد اسرائیلی به طور عمومی وعده داده‌اند، به مراتب بیشتر از پاسخ محدود ۱۹ آوریل خواهد بود.

با وجود اینکه در محافل اسرائیلی گفته می‌شود حمله به تأسیسات اتمی ایران، فرصتی است که شاید تا ۵۰ سال دیگر تکرار نشود، اما منابع اشاره کردند که حمله به برنامه هسته‌ای این کشور لزوماً با «اهداف جنگی» کابینه امنیتی اسرائیل هم‌خوانی ندارد. برای مثال در حالی که هدف اصلی جنگ غزه شکست حماس و بازگرداندن اسرائیلی‌ها به شمال اراضی اشغالی است، هدف رسمی دیگر این بوده که اسرائیل به جنگ منطقه‌ای، به ویژه با ایران، کشیده نشود. 

خبر مرتبط
نیویورک‌تایمز: هشدار واشنگتن و تردید بزرگ در تل‌آویو در قبال تهران

اکوایران: در شرایطی که گمانه زنی‌ها درباره احتمال حمله ادعایی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران داغ است؛ نشریه نیویورک تایمز با استناد به دلایلی مدعی است که در صورتی که تل‌آویو بخواهد دست به چنین قماری بزند، نه تنها متحمل هزینه بالایی خواهد شد، بلکه عملیاتی شکست خورده را کلید زده است.

به عبارت دیگر، به ادعای جروزالم‌پست، درگیرشدن در جنگی منطقه‌ای با ایران، موضوعی که کابینه امنیتی اسرائیل، ارتش این رژیم، ایالات متحده و بیشتر غرب از بابتش نگرانند، می‌تواند در تلاش‌های اسرائیل برای شکست حماس و اشغال دوباره اراضی شمالی اخلال وارد کند.

به ادعای رسانه‌های اسرائیلی، برخی از مقامات ارشد این رژیم حمله دوم ایران در ۱ اکتبر را نه به عنوان نشانه‌ای از آمادگی تهران برای ورود به جنگ وسیع‌تر، بلکه تلاشی برای احیای بازدارندگیش در برابر اسرائیل می‌بینند؛ چرا که ارتش این رژیم در لبنان و فلسطین دست به تشدید تنش‌ها و اقدامات گسترده‌ای زده است.

اگرچه اهداف جنگ که ابتدای درگیری‌ها بیان شده، حاکی از این فرضه است، اما بسیاری از ناظران بر این باور بوده‌اند که حمله ۱ اکتبر ایران به اسرائیل زمین بازی را تغییر داده و تهران را دوباره در مرکز توجه تل‌آویو قرار داده است.

خبر مرتبط
ادعای آکسیوس: دولت بایدن مخالف اقدام تل‌آویو علیه تهران نیست!

اکوایران: بحران بی‌اعتمادی میان آمریکا و اسرائیل بر سر برنامه‌های نظامی و دیپلماتیک اسرائیل به اوج رسیده و منابع آمریکایی از بدبینی فزاینده دولت بایدن به کابینه نتانیاهو خبر داده‌اند.