به گزارش اکوایران، به گفته یک منبع آگاه، حملات اسرائیل به بیروت در میان «تفاهم» بین آمریکا و اسرائیل متوقف شد.

به گفته یک منبع آگاه، حملات اسرائیل به بیروت در روزهای اخیر به دلیل افزایش «تفاهمات» بین مقامات آمریکایی و اسرائیلی متوقف شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، روز پنجشنبه دو حمله اسرائیل به پایتخت لبنان دست کم 22 کشته و بیش از 100 زخمی برجای گذاشت. اما از آن زمان تاکنون هیچ حمله‌ای در بیروت صورت نگرفته است. با این حال، حملات اسرائیل در نقاط دیگر، به ویژه در جنوب لبنان ادامه یافته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تماس گرفت که اولین گفتگوی آنها در تقریباً دو ماه گذشته بود.

این منبع گفت که حجم بالایی از تماس‌های دیپلماتیک بین رهبری هر دو دولت در روزهای پس از آن تماس، منجر به «تفاهم‌» بین اسرائیل و واشنگتن در مورد حملات در بیروت و حمله احتمالی به جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گفته این منبع، اقدام اسرائیل برای خودداری از حمله به بیروت و استقرار سیستم دفاع ضد موشکی تاد توسط ایالات متحده در اسرائیل بخشی از این تفاهمات بود. او از تأیید اینکه آیا اسرائیل به طور خاص درخواست تاد را داده است، خودداری کرد.

پس از حملات روز پنجشنبه، ایالات متحده گفت که از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حزب‌الله حمایت می کند و در عین حال خواستار حمایت از غیرنظامیان است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آن زمان گفت: «ما همچنان به اسرائیل فشار می‌آوریم تا تمام گام‌های ممکن را برای محافظت از غیرنظامیان در طول عملیات‌هایش، به‌ویژه در مناطق پرجمعیت بیروت بردارد.»