به گزارش اکوایران، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله گفت بهترین نتیجه ممکن برای درگیری با اسرائیل این بوده که این رژیم از حمله به لبنان و غزه دست بردارد. قاسم گفت: «من به اسرائیلی‌ها می‌گویم راه‌حل این است که آتش را متوقف کنند. آتش‌بس راه‌حل است. بعد از آتش‌بس، (اسرائیلی‌ها) می‌توانند به شمال (اراضی اشغالی) برگردند».

به نوشته الجزیره، او افزود اگر اسرائیل به جنگ در لبنان و غزه ادامه دهد، که بیش از دو میلیون اسرائیلی شامل اراضی اشغالی تحت تهدید دائمی خواهند بود. قاسم هشدار داد: «نیروهای مقاومت هرگز شکست نخواهند خورد زیرا آن‌ها مالک زمین هستند. آن‌ها با عزت می‌جنگند و می‌میرند. پیروزی با صبر خواهد آمد».

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان نیز به الجزیره عربی گفت که دولت بایدن «نوعی تضمین» داده که اسرائیل از شدت حملاتش به بیروت و حومه آن خواهد کاست. او افزود: «ما خواهان آتش‌بس، اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و انتخاب یک رئیس‌جمهور برای لبنان هستیم». این قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۰۶ خواستار پایان خصومت‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله بود.

رهبر با اشاره به توافق سال ۱۹۸۹ طائف عربستان سعودی به منظور پایان‌دادن به جنگ داخلی ۱۵ ساله لبنان خاطرنشان کرد: «توافق طائف باید اجرا شود، حاکمیت دولت بر اراضیش باید گسترش یابد و هیچ سلاحی جز سلاح در دست حکومت وجود نداشته باشد».