به گزارش اکوایران، به نظر می‌رسد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، تنها سه هفته قبل از روز انتخابات، حرکت رو به جلوی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا را کند کرده است.

به نوشته نیوزویک، با برتری نظرسنجی که هریس پس از اجرای مناظره‌اش در 10 سپتامبر به دست آورد، اما رئیس‌جمهور سابق اخیراً یک رشته از نتایج نظرسنجی‌های مطلوب را دریافت کرده است، اگرچه اکثر آنها نشان می‌دهند که این رقابت همچنان به عنوان یک مسابقه بسیار  نزدیک باقی مانده است.

میانگین نظرسنجی‌های گردآوری شده توسط فایوثردی‌ایت، نشان می‌دهد که در هفته‌های اخیر، ترامپ پیشتازی اندک خود را در آریزونا افزایش داده است، از هریس در کارولینای شمالی پیشی گرفته و حتی در نوادا نیز برابر شده است. رئیس‌جمهور سابق همچنین اعداد کوچکی را در فاصله با هریس در پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین کاهش داده است.

کریگ آگرانوف، استاد دانشگاه آتلانتیک فلوریدا، از طریق مسج به نیوزویک گفت: «تحرک ترامپ در نظرسنجی‌های اخیر نشان‌دهنده توانایی او در استفاده از نگرانی‌های اصلی رأی‌دهندگان مانند اقتصاد و امنیت ملی است که در زمان‌های بی‌ثبات غالب می‌شوند.»

آگرانوف افزود، با این حال، توانایی رئیس جمهور سابق برای استفاده از فرصت و پیروزی در 5 نوامبر، با توانایی هریس برای تغییر جدول و بازپس‌گیری شتاب، چیزی قطعی نیست.

انتخابات آمریکا

آگرانوف گفت: «تداوم این حرکت تا روز انتخابات مستلزم حفظ نظم در پیام‌های او و پرهیز از جنجال‌هایی است که می‌تواند رأی‌دهندگان بلاتکلیف یا میانه‌رو را از خود دور کند.»

او افزود: «از سوی دیگر، هریس هنوز راهی برای به دست آوردن مجدد جایگاه خود دارد، اما این امر به یک کمپین قوی و مبتنی بر مسائل بستگی دارد که بر انرژی بخشیدن به جمعیت‌های کلیدی و ارائه تضاد آشکار با ترامپ در مورد مسائلی مانند مراقبت‌های بهداشتی و برابری اقتصادی تمرکز دارد.»

در حالی که هریس همچنان برتری خود را نسبت به ترامپ در نظرسنجی‌های ملی حفظ کرده است، برتری او اندکی کاهش یافته است.

تا روز سه‌شنبه، معاون رئیس‌جمهور در میانگین ملی فیفتی‌ثرد‌ایت با 2.4 درصد از ترامپ پیشی داشت که از 3.3 امتیاز در 18 سپتامبر کمتر بود.

دی. استفان ووس، استاد علوم سیاسی دانشگاه کنتاکی، در ایمیلی به نیوزویک گفت که نظرسنجی از هم اکنون تا روز انتخابات کمی بالا و پایین خواهد شد، در حالی که نسبت به نتیجه‌گیری بیش از حد از نظرسنجی‌ها هشدار داد.

ووس گفت: «سعی کنیم تفسیرهایی را به هر نوسان بالا یا پایین در رای گیری یک نامزد اضافه کنیم، اما اغلب اوقات، نوسانات کوتاه مدت در نظرسنجی معنادار نیست. پاسخ دهندگان در نظرسنجی دقیقاً به همان روشی که رأی دهندگان در نهایت رای می‌دهند، تصمیم نمی‌گیرند.»

«پاسخ دهندگان در نظرسنجی به احتمال زیاد با احساس خود پیش می‌روند و هر گونه احساسی را که نسبت به رویدادها یا پیام‌های کمپین اخیر دارند ابراز می‌کنند، اما زمانی که رای‌دهندگان در مقابل یک انتخاب واقعی قرار می‌گیرند، معمولاً بیشتر بر مبنای تمایلات سیاسی خود رای می‌دهند.»

اما اخیراً نشانه‌های دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور سابق در حال به دست آوردن قدرت است. شانس ترامپ از پلتفرم‌های شرط‌بندی آنلاین، که براساس شرط‌بندی‌های انجام شده بر روی نامزدها به جای داده‌های نظرسنجی است، در دو هفته گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

پولی مارکت که تا حدی توسط پیتر تیل حامی اولیه ترامپ تامین مالی می‌شد، از بعدازظهر سه شنبه به رئیس جمهور سابق شانس 58 درصدی برای برنده شدن مجدد در انتخابات را داد. هریس و ترامپ اخیراً در 4 اکتبر با هم برابر بودند.