به گزارش اکوایران، از فوریه ۲۰۲۲ بود که روسیه وارد جنگ با اوکراین شد. به دنبال این درگیری‌ها کشورها هر کدام مشخص کردند که با کدام طرف هستند.

غرب و به معنای دیگر آمریکا و کشورهای اروپایی در طرف اوکراین ایستادند. آن‌ها با اینکه هنوز با الحاق اوکراین به ناتو موافقت نکرده‌اند، اصرار دارند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این کشور حمایت کنند.

تحریم‌ها علیه روسیه از جمله اقداماتی بود که غرب برای مقابله با جنگ روسیه در اوکراین در پیش گرفت. با این حال، روسیه به دنبال متحدان تازه رفت.

چین و کره شمالی جزو کشورهایی بوده‌اند که بعد از درگیری روسیه و اوکراین، با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه همراهی کرده‌اند.

به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت جنگ روسیه با اوکراین و همچنین به صورت غیرمستقیم با غرب، این کشور را به چین و کره شمالی نزدیک‌تر کرد.

آمریکا اصرار دارد که چین، با کمک‌های نظامی به روسیه، مانع پایان یافتنِ جنگ اوکراین می‌شود. حالا هم ماموران اطلاعاتیِ کره جنوبی خبر داده‌اند که کره شمالی، سربازانی به روسیه فرستاده تا برای این کشور مبارزه کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین هم مدعی شده که کره شمالی علاوه بر تجهیزات نظامی، نیروی انسانی -همان سرباز- در اختیار روسیه قرار می‌دهد.

در ویدیوی بالا به خبرها و ادعای ارسال سربازان کره شمالی به روسیه، پرداخته شده است.