به گزارش اکوایران، نظرسنجی جدیدی از هفت ایالت سرنوشت‌ساز همچنان رقابت بین کامالا هریس و دونالد ترامپ را در وضعیت تساوی نشان می‌دهد.

نظرسنجی مشترک واشنگتن‌پست و دانشکده اسکار که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد تفاضل آرای هریس و ترامپ در هر یک از هفت ایالت سرنوشت‌ساز در محدوده خطای آماری قرار دارند.

در بین رأی‌دهندگان احتمالی، ترامپ در آریزونا (۴۹ درصد در مقابل ۴۶ درصد) و کارولینای شمالی (۵۰ درصد در مقابل ۴۷ درصد) پیشتاز بوده، در حالی که هریس در جورجیا (۵۱ درصد در مقابل ۴۷ درصد)، میشیگان (۴۹ درصد در مقابل ۴۷ درصد)، پنسیلوانیا (۴۹ درصد در مقابل ۴۷ درصد) و ویسکانسین (۵۰ درصد در مقابل ۴۷ درصد) از حمایت بیشتری برخوردار است. آن‌ها در نوادا با ۴۸ درصد در تساوی قرار دارند.

اما در بین رأی‌دهندگان ثبت‌نام‌شده، هریس در جورجیا (۵۰ درصد در مقابل ۴۴ درصد)، نوادا (۴۷ درصد در مقابل ۴۴ درصد)، پنسیلوانیا (۴۹ درصد در مقابل ۴۶ درصد) و ویسکانسین (۵۰ درصد در مقابل ۴۶ درصد) پیشتاز است. ترامپ در آریزونا (۵۰ درصد در مقابل ۴۴ درصد)، میشیگان (۴۷ درصد در مقابل ۴۶ درصد) و کارولینای شمالی (۴۹ درصد در مقابل ۴۵ درصد) حمایت بیشتری دارد.

خطای آماری در هر یک از ایالت‌های سرنوشت‌ساز بین مثبت و منفی ۳.۹ تا ۵ درصد متغیر است. برای کل مجموع رأی‌دهندگان احتمالی که هریس با ۴۹ درصد در مقابل ۴۸ درصد پیشتاز بود، خطای آماری مثبت و منفی ۱.۷ درصد است. این نظرسنجی که از ۳۰ سپتامبر تا ۱۵ اکتبر انجام شد، ۵۰۱۶ رأی‌دهنده ثبت‌نام‌شده را در ایالت‌ها مورد بررسی قرار داد که تعداد آن‌ها در هر ایالت بین ۵۸۰ تا ۹۶۵ نفر متغیر بود.

با ۱۵ روز باقی‌مانده تا روز انتخابات، گزارش‌ها نشان می‌دهند که هنوز کمبود نظرسنجی‌های باکیفیت در ایالت‌های سرنوشت‌ساز وجود دارد، زیرا هزینه انجام نظرسنجی‌ها بیشتر شده و رسانه‌ها از کمتری برخوردارند.

نظرسنجی واشنگتن‌پست همچنین از رأی‌دهندگان پرسید که کدام نامزد را برای مسائل مهم به انتخابات روز اعتماد دارند. ترامپ در مسائل اقتصادی و مهاجرت بر هریس پیشتاز است، در حالی که هریس در زمینه تغییرات اقلیمی، سقط جنین و جرم و جنایت دست‌بالا را دارد.