به گزارش اکوایران، کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه در تالار شهر پنسیلوانیا گفت که دولت او با رئیس جمهور جو بایدن متفاوت خواهد بود، در حالی که دونالد ترامپ جمهوری‌خواه در جورجیا، یکی دیگر از ایالت‌های خاکستری، کمپین انتخاباتی برگزار کرد.

تلاش هریس برای فاصله گرفتن از بایدن در حالی صورت می‌گیرد که چندین نظرسنجی نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور کاندیداتوری او را با مشکل مواجه می‌کند و رای‌دهندگان مشتاق مسیر جدیدی هستند، در حالی که کمتر از دو هفته تا انتخابات 5 نوامبر باقی مانده است.

به گزارش رویترز، هریس اکثراً سوالاتی را که در مسیر مبارزات انتخاباتی مطرح می‌شود در مورد اینکه چگونه - و تا چه حد - از بایدن در زمینه سیاست جدا می‌شود، بی‌پاسخ گذاشته است.

او در یک برنامه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: «دولت من ادامه دولت بایدن نخواهد بود. من ایده‌های خودم و تجربه‌ام را به این جایگاه می‌آورم. من نماینده نسل جدیدی از رهبری در مورد بسیاری از مسائل هستم و معتقدم که باید در واقع رویکردهای جدیدی را در پیش بگیریم.»

سخنرانی هریس در تلار شهر چستر تلاشی بود برای متقاعد کردن تعداد رو به کاهش رای دهندگان بلاتکلیف برای حمایت از او در یک رقابت نزدیک که حتی درصد کمی از آرا می‌تواند حیاتی باشد.

هریس در پاسخ به چند سوال از شرکت کنندگان، قول داد که با قیمت‌های بالای مواد غذایی مقابله کند، گفت زمان پایان دادن به جنگ در خاورمیانه فرا رسیده است و ترامپ را فاشیست و «خطری برای رفاه و امنیت آمریکا» خواند.

هریس در پاسخ به این سوال که آیا او موافق گسترش دادگاه عالی به 12 قاضی از 9 قاضی فعلی است، گفت: «من معتقدم که باید نوعی اصلاحات در دادگاه صورت گیرد و ما می‌توانیم نحوه انجام آن‌ها را بررسی کنیم.»

کاملا هریس

شکسته شدن رکورد رای‌‌های اولیه

طبق داده‌های انتخاباتی در دانشگاه فلوریدا، تقریباً 25 میلیون رای‌دهنده، چه از طریق رای‌گیری زودهنگام حضوری یا از طریق رای‌گیری پستی، تا امروز رای داده‌اند.

چندین ایالت، از جمله میدان‌های نبرد کارولینای شمالی و جورجیا، در اولین روز رای گیری زودهنگام خود در هفته گذشته رکورد را ثبت کردند.

ترامپ در یک رویداد مذهبی با موضوع «رای‌دهی و مؤمنان» در جورجیا، گفت: «رای‌گیری در جورجیا در سطح بی‌سابقه‌ای قرار دارد. در واقع، رای‌گیری در هر ایالت در سطح بی‌سابقه‌ای است. ما واقعاً خوب عمل می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم کشورمان را اصلاح کنیم.»

ترامپ که از سال 2015، گردهمایی‌های انتخاباتی را به یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های سیاسی خود تبدیل کرد، در سخنرانی خود گفت که «از بسیاری جهات غم انگیز است» که دوران او به عنوان یک نامزد سیاسی رو به پایان است. اگر او در 5 نوامبر برنده شود، دومین و آخرین دوره خود را سپری می‌کند.

او گفت: «ما نه سال است که این کار را انجام می‌دهیم و حالا 12 روز باقی مانده است.»

پنسیلوانیا و جورجیا از جمله هفت ایالت خاکستری هستند که تصمیم خواهند گرفت چه کسی برنده ریاست جمهوری شود و هر دو نامزد احتمالاً بقیه مبارزات انتخاباتی خود را صرف بازدید از آنها خواهند کرد.

اوایل روز، هریس از اظهارات جان کلی، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید ترامپ، که به نیویورک تایمز گفته بود رئیس جمهور سابق با «تعریف کلی یک فاشیست» مطابقت دارد و دیکتاتورها را تحسین می‌کند، استفاده کرد.

هریس اظهارات ترامپ را به نقل از کلی «عمیقاً نگران کننده و فوق العاده خطرناک» خواند. ستاد انتخاباتی ترامپ، اظهارات کلی را رد کرده و آن را «داستان‌های بی‌معنی» خوانده است.

معاون رئیس‌جمهور نتوانست ترامپ را وادار کند تا با دومین مناظره ریاست‌جمهوری در سی‌ان‌ان موافقت کند. او در اولین و تنها مناظره ریاست‌جمهوری بین دو نامزد که در ماه سپتامبر در ای‌بی‌سی برگزار شد، پیروز شد.

در آخرین نظرسنجی رویترز/ایپسوس، هریس در سطح ملی با 46 به 43 درصد نسبت به رئیس جمهور سابق برتری دارد.