به گزارش اکوایران، معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس، که دموکرات‌ها به سرعت او را برای جایگزینی بایدن در انتخابات امسال تأیید کردند، یک سرباز وفادار حزب دموکرات بوده است که به ندرت از ارتدوکس حزبی دور شده است. اما گاهی اوقات او برای بیان اینکه چه مواضع سیاسی دارد، تلاش کرده است، ابهامی که منجر به شکست کمپین ریاست جمهوری 2020 او شد.

هریس مدت‌ها در انظار عمومی بوده است، و به‌ویژه از زمانی که معاون رئیس‌جمهور شد، به‌طور فزاینده‌ای پر سر و صدا - و به گفته دموکرات‌ها موثر- در مبارزات انتخاباتی علیه جمهوری‌خواهان بوده است. آنها استدلال می‌کنند که او در حال شکل دادن به نمایی است که می‌تواند جذابیت حزب دموکرات را افزایش دهد. موضوعاتی مانند پذیرش حقوق سقط جنین خودخواسته و فاصله گرفتن از حمایت از جنگ اسرائیل در غزه. و اگر او نامزد دموکرات‌ها باشد، می‌تواند ردای دستاوردهای محبوب در دوران بایدن را به دوش بکشد.

به گزارش واشنگتن‌پست، آیانا پرسلی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه در ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «او موثرترین صدا در مورد عدالت سقط جنین بوده است. عدالت مراقبت‌های بهداشتی، لغو بدهی دانشجویان، شکاف ثروت نژادی. من مطمئن هستم که کامالا هریس می‌تواند این حزب را متحد کند و ائتلاف لازم برای پیروزی ما در نوامبر را بسازد.»

این‌ها چیزهایی است که ما در مورد مواضع سیاست او در مورد پنج موضوع اصلی می‌دانیم.

سقط جنین خودخواسته

تاکنون، شناخته‌شده‌ترین موضع سیاست هریس این است که مردم باید به مراقبت‌های پایان خودخواسته بارداری دسترسی داشته باشند.

این یکی از قوی‌ترین مسائل دموکرات‌ها است، اما بایدن، یک مرد کاتولیک 81 ساله، تا حدودی پیام‌آور ناخوشایندی در این زمینه بوده است. در مقابل، هریس، از منظر پایگاه دموکرات‌ها، با حمایت قاطعانه و جسورانه از حقوق سقط‌ جنین به‌عنوان حقوق باروری - و طرح‌ریزی تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای محدود کردن سقط جنین به عنوان حمله به آزادی‌های آمریکایی‌ها، درخشیده است.

او در بهار امسال در رویدادی در فلوریدا گفت: «این یک مبارزه برای آزادی است، آزادی اساسی برای تصمیم‌گیری درباره بدن خود و اینکه دولت‌ به آن‌ها نگوید که باید چه کار کنند.»

دموکرات‌ها هنوز نتوانسته‌اند با حمایت از حقوق سقط جنین در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شوند. اما متحدان حقوق سقط جنین از زمانی که دادگاه عالی دو سال پیش با لغو قانون «رو در برابر وید»، حمایت‌‌های ملی سقط جنین را حذف کرد، در چندین رقابت مهم در صندوق‌های رای پیروز شدند.

دموکرات‌ها می گویند اینجا جایی است که هریس این فرصت را دارد که شدیدترین تضاد را علیه دونالد ترامپ ایجاد کند.

ربکا کرزنر کاتز، استراتژیست دموکرات، گفت: «در دنیای پسا دابز، داشتن یک نامزد ملی که به صراحت عدالت باروری را درک می‌کند، می‌تواند قابل توجه باشد.» او به حکم دادگاه عالی در مورد سازمان بهداشت زنان دابز علیه جکسون اشاره کرد.

مرز

در اوایل دوران ریاست جمهوری بایدن، او از هریس خواست تا با تمرکز بر کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی، به مشکلات ریشه‌ای مهاجرت در مرز رسیدگی کند.

دیوار مرزی مهاجران  جو بایدن

هریس در جریان سفر به آمریکای لاتین در ژوئن 2021 خطاب به مهاجران احتمالی که به سمت مرز ایالات متحده و مکزیک می‌رفتند، گفت: «به سمت مرز نیایید. شما بازگردانده خواهید شد.»

دستاورد او در این زمینه مشخص نیست. او مورد انتقاد دموکرات‌ها به دلیل عدم بازدید زودهنگام از مرز قرار گرفت، و عبور مهاجران غیر قانونی از مرز، تا همین اواخر، در دوران بایدن در بالاترین حد خود بوده است.

بحث داغی در مورد اینکه چرا گذر غیرقانونی از مرز تا این حد بالا بوده و اینکه آیا بایدن یا هریس می‌توانستند کارهای زیادی در مورد آن انجام دهند یا نه، وجود دارد. اما نظرسنجی‌ها و گروه‌های رای‌دهندگان نشان می‌دهند که رای‌دهندگان بایدن را به جای جمهوری‌خواهان مقصر می‌دانند، حتی با وجود این که جمهوری‌خواهان لایحه امنیت مرزی دو حزبی را خنثی کردند، زیرا ترامپ می‌خواست در کمپینش درباره این موضوع کار کند.

استفان مور، مشاور ترامپ گفت: «ما او را برای عملکرد مرزی‌اش مواخذه می‌کنیم.»

اسرائیل و غزه

بخش بزرگی از کار یک رئیس جمهور سر و کار داشتن با سیاست خارجی است و موضع هریس در این زمینه به طرز قابل توجهی مبهم است. مت دوس، استراتژیست دموکرات گفت، اما این می‌‌تواند به نفع دموکرات‌ها باشد، زیرا امتیازات پایین بایدن در نظرسنجی‌ها ناشی از مسائلی است که عمدتاً به سیاست خارجی مرتبط است. حمایت قاطع بایدن از اسرائیل، به‌ویژه در آغاز جنگ غزه، در ائتلاف حزب دموکرات نقش مهمی داشته است.

در محافل سیاست خارجی، اعتقاد بر این است که هریس نسبت به بایدن دیدگاه انتقادی‌تری نسبت به نحوه مدیریت جنگ در غزه توسط اسرائیل دارد.

جنگ غزه

او در سخنرانی خود در اوایل سال جاری گفت: «ما همچنین روشن کرده‌ایم که تعداد زیادی از فلسطینی‌های بی‌گناه کشته شده‌اند، که اسرائیل باید بهتر از غیرنظامیان بی‌گناه محافظت کند.»

ماکسول فراست، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا پس از اعلامیه روز یکشنبه بایدن گفت که هریس «برای سیاست همدلانه‌تر در قبال فلسطینی‌ها فشار آورده است.»

دوس گفت: «حتی اگر او قصد تغییر چشمگیر سیاست خارجی خود را اعلام نکند، من فکر می‌کنم که شرایط آسان‌تری نسبت به بایدن خواهد داشت، زیرا او عامل این امر نبوده است.»

اقتصاد

زمانی که هریس در سال 2020 در رقابت با بایدن برای ریاست جمهوری نامزد شد، برای کاهش عمده مالیات برای طبقه کارگر، اعتبارات مالیاتی برای اجاره‌نشینان و توسعه عمده بیمه پزشکی مبارزه کرد.

اما در حال حاضر، بسیاری از ناظران انتظار دارند که کمپین هریس تا حد زیادی از جایی که بایدن در اقتصاد متوقف شد ادامه یابد. ایالات متحده بهترین بهبود اقتصادی جهان را پس از همه‌گیری کرونا دارد: هزینه‌های مصرف کننده بالا بوده است. تعداد شاغلان آمریکایی بیش از نیم قرن گذشته است و دستمزدها برای کمک به همگام شدن با تورم افزایش یافته است. دو تن از دموکرات‌های ارشد که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که هریس حتی در گفتگوهای خصوصی از برنامه بایدن حمایت می‌کند و به ندرت به ایده‌های بحث برانگیز در میان دموکرات‌ها مانند سقف اجاره بها یا کاهش بدهی‌های گسترده دانشجویان اعتراض می‌کند.

برخی از کارشناسان سیاسی که از نزدیک با دفتر او کار کرده‌اند از او انتظار دارند که بر تعهد خود به بهبود «اقتصاد مراقبت از افراد» از طریق سرمایه‌گذاری‌های فدرال برای بهبود مراقبت از کودکان، مراقبت از سالمندان و مراقبت در منزل برای افراد دارای معلولیت تاکید کند.

اما برای شکست دادن ترامپ، هریس احتمالاً باید بهتر از آن چیزی که بسیاری از دموکرات‌ها فکر می‌کنند بایدن انجام داده، درباره پیروزی‌های اقتصادی دولت اطلاع‌رسانی کند.

کنت بائر، که در دوران دولت اوباما به عنوان یک مقام بودجه‌ای خدمت می‌کرد، گفت: «چالش اکنون این است که او باید یک چشم‌انداز سیاسی ارائه دهد که مطابق با دولتی باشد که در آن خدمت می‌کرد و در عین حال منحصر به او باشد.»

تغییرات اقلیمی

هریس مدتهاست که در حرفه سیاسی خود بر مبارزه با تغییرات آب و هوایی تمرکز کرده است.

او به عنوان دادستان منطقه در سانفرانسیسکو یک دفتر قضایی محیط زیست ایجاد کرد. به عنوان دادستان کل کالیفرنیا از شرکت‌های نفتی برای جلوگیری از آلودگی شکایت کرد و در مجلس سنا، قرارداد سبز جدید را امضا کرد، طرحی بلندپروازانه برای سرعت بخشیدن به گذار به اقتصاد انرژی پاک.

وقتی هریس در سال 2020 برای نامزدی دموکرات‌ها در مقابل بایدن به رقابت پرداخت، در مورد آب و هوا از او رادیکال‌تر بود.

با این حال، به عنوان معاون بایدن، هریس در مورد این موضوع با او همگام شد و در جریان مناظره معاون رئیس جمهور در سال 2020 اظهار داشت: «جو بایدن به شکست هیدرولیکی (نوعی فرایند استخراج نفت) پایان نخواهد داد. او در این مورد بسیار واضح گفته است.»

در حالی که دولت بایدن به برخی از وعده‌های مبارزات انتخاباتی هریس عمل نکرده است، با این وجود گروه‌های زیست محیطی از کارنامه آن راضی هستند. آنها بزرگترین دستاورد را قانون کاهش تورم در سال 2022 ذکر می‌کنند، یک بسته هزینه‌های گسترده که شامل 370 میلیارد دلار برای مهار انتشار گازهای گلخانه‌ای و ترویج طرح‌های انرژی پاک است.

هریس برای پیشبرد این قانون از مجلس سنا رای قطعی را به صندوق انداخت. سناتور برایان شاتز در حمایت از هریس در روز یکشنبه به این موضوع اشاره کرد و گفت که او مسئول رای قاطع در مورد «بزرگترین اقدام زیست محیطی در تاریخ بشر» است.