به گزارش اکوایران، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، مبارزه خود علیه دونالد ترامپ را به عنوان جنگی بین یک دادستان و یک جنایتکار توصیف کرد و از ستاد انتخاباتی جدید خود، تجربه‌اش را در برخورد با «غارتگران»، «کلاهبرداران» و «متقلب‌ها» توصیف کرد.

ترامپ نیز همزمان، در شبکه اجتماعی تروث هریس را «کودن» خطاب کرد.

به گزارش پولتیکو، این اظهارات که هر دو پس از اینکه رئیس جمهور جو بایدن اعلام کرد به دنبال انتخاب مجدد نیست، بیان شد، نگاهی اجمالی به خط حمله مورد انتظار دو نامزد ارائه کرد.

ترامپ که شنبه شب در جریان تجمعی در میشیگان، هریس را «دیوانه»، «بی‌عقل» و «کامالای خندان» خواند، احتمالاً به حملات شخصی علیه او روی می‌آورد، در حالی که انتظار می‌رود هریس از تجربه خود به عنوان دادستان و وضعیت ترامپ به عنوان یک جنایتکار با مشکلات حقوقی گسترده، استفاده کند.

ترامپ روز دوشنبه با انتشار پستی ابراز داشت که پوشش خبری تلویزیونی که از هریس و بایدن دیده است، آزارش داده است.

ترامپ روز دوشنبه در شبکه تروث نوشت: «وای، اخبار جعلی را تماشا می‌کردم، آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشورمان را به یک «رهبر درخشان و قهرمان» تبدیل کنند (او قهرمان بود زیرا استعفا داد!) و کامالا هریس کودن را از یک معاون رئیس جمهور کاملاً شکست خورده و بی‌اهمیت به یک رئیس جمهور«بزرگ» آینده تبدیل کنند. نه، این اتفاق نمی‌افتد.»

توهین ترامپ به هوش حریفش به هریس محدود نمی‌شود. در گردهمایی روز شنبه، ترامپ 13 بار از کلمه «کودن» استفاده کرد که بیش از نیمی از آنها به بایدن اشاره داشت. او همچنین بارها بایدن را با «ضریب هوشی پایین» نامید. ترامپ در جریان انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان، نیکی هیلی را «کودن» نامیده بود.

او مدت‌هاست که سخنان جنسیت‌زده را علیه زنانی که سر راهش قرار گرفته‌اند، به‌ویژه در طول مبارزات انتخاباتی موفقیت‌آمیزش در سال 2016 به کار برده است. در آن زمان، او فقط به هیلاری کلینتون، اولین نامزد زن یک حزب بزرگ سیاسی، حمله نکرد، بلکه به دیگرانی مانند کارلی فیورینا، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری و مگین کلی، روزنامه‌نگار محافظه کار حمله کرد.

در طول مبارزات انتخاباتی خود علیه کلینتون، ترامپ او را به خاطر «فریاد زدن» مورد تمسخر قرار داد، او را متهم کرد که فقط «کارت زن بودن» را برای بازی دارد، «چهره» یک رئیس جمهوررا ندارد و به ویژه او را به «زن بدجنس» بودن متهم کرد. اخیراً، ترامپ حملات شخصی خود را علیه زنان سیاه‌پوست دموکرات مانند لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک و فانی ویلیس، دادستان منطقه فولتون انجام داده است.

نظرات او در مورد زنان - که اغلب توسط منتقدانش به عنوان لفاظی‌هایی که در شان یک رئیس جمهور نیست مطرح می شود - علیرغم پیروزی او در کالج الکترال در سال 2016، قبلاً به قیمت از دست دادن حمایت رای دهندگان تحصیل کرده در حومه شهر و دانشگاه تمام شد. استفاده مجدد از حملات لفظی مشابه علیه هریس می‌تواند مشکلات جدیدی را برای ترامپ در انتخاباتی ایجاد کند که ماه‌ها است که او با قدرت در آن پیش است.

در حالی که ترامپ در حال آزمایش نام مستعار و خطوط حمله جدید علیه هریس بوده است، کمپین و متحدان او در عین حال به دنبال پیوند هریس با سیاست‌های نامحبوب بایدن، به ویژه در مرزهای جنوبی هستند.

مشاوران ترامپ، کریس لاسیویتا و سوزی وایلز، دوشنبه شب در یادداشتی با عنوان «وضعیت روز بازی 1» درباره هریس نوشتند: «همان سال - همان افراد - همان رکورد شکست - همان نتیجه.» و او را «تزار مرزی کامالا هریس» خطاب کردند.

هریس روز دوشنبه در صحبت با کارکنان ستاد انتخاباتی در ویلمینگتون، دلاور، پرونده خود را علیه ترامپ مطرح کرد.

هریس گفت: «من دادستان دادگاه بودم. در آن جایگاه، من در مقابل انواع جنایتکاران قرار گرفتم. وحشی‌هایی که زنان را مورد آزار و اذیت قرار دادند، کلاهبردارانی که کلاه سر مصرف‌کنندگان گذاشتند، متقلبانی که قوانین را به خاطر منافع خود زیر پا گذاشتند. پس وقتی می‌گویم من آدم‌هایی مثل دونالد ترامپ را می‌شناسم، به من اعتماد کنید.»

هریس در ادامه گفت: «ترامپ می‌خواهد کشور ما را به عقب برگرداند، به زمانی که بسیاری از هموطنان آمریکایی ما از آزادی‌ها و حقوق کامل برخوردار نبودند.»