به گزارش اکوایران، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، مدعی شده که این کشور به همکاری نزدیک با اسرائیل روی آورده تا هر آنچه که لازم است برای جلوگیری از اقدامات ایران انجام شود و از این موضوع اطمینان حاصل شود که هرگونه پاسخ منجر به یک چرخه بی‌پایان تشدید تنش نخواهد شد.

به نوشته سی‌ان‌ان، این دیپلمات ارشد آمریکایی که پنجشنبه پس از دیدارهای اوایل این هفته در اسرائیل در قطر حضور یافته، تأکید کرد که «به نفع هیچ‌کسی» نیست که شاهد چنین تنش‌هایی باشیم، اما او در مورد واکنش برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل به حمله موشکی ایران در اوایل اکتبر صحبت نکرد.

بلینکن همچنین به سوالی در مورد اعتمادش به تضمین‌های اسرائیل مبنی بر اینکه پاسخ موردانتظار آن منجر به درگیری بیشتر نخواهد شد، پاسخ نداد.

سی‌ان‌ان هفته گذشته مدعی شد که مقامات اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به ایالات متحده اطمینان داده‌اند که حمله متقابل به ایران به جای تأسیسات نفتی یا هسته‌ای به اهداف نظامی محدود خواهد شد.

بلینکن روز پنجشنبه گفت ایالات متحده همچنین در حال کار با شرکای خود برای انتقال پیام «مستقیم یا غیرمستقیم» به تهران بود که حملات بیشتر به اسرائیل پیامدهای عمیقا منفی برای منافع ایران خواهد داشت.

او گفت: «ما بسیار مراقب این واقعیت هستیم که خطر درگیری گسترده‌تر زیاد است و این دلیل بیشتری است که ما مصمم هستیم و اقدام می‌کنیم تا مطمئن شویم که از آن جلوگیری می‌کنیم.»