به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ در تجمع انتخاباتی روز شنبه خود در ایالت کلیدی میشیگان از حمایت روحانیون مسلمان محلی و بیل بازی، شهردار دیربورن هایتز استقبال کرد. کمپین نامزد جمهوری‌خواه در تلاش است تا در جامعه بزرگ عرب‌امریکایی و مسلمان میشیگان نفوذ پیدا کرده و ترامپ را به عنوان یک کاندیدای صلح‌طلب معرفی کند.

به نوشته فاکس‌نیوز، ترامپ در حین صحبت با هوادارانش در شهر نووی ایالت میشیگان، از حمایت رهبران «بسیار محترم» مسلمان استقبال کرد و سپس آن‌ها را به روی صحنه آورد. او به جمعیت پرشور هوادارانش گفت: «از پذیرش حمایت این رهبران بسیار محترم بسیار خرسندم».

این رهبران به تعهد ترامپ به پایان‌دادن به جنگ‌ها و تأمین صلح جهانی به عنوان دلیل اصلی حمایت خود اشاره کردند و او را رهبری خواندند که «صلح را وعده می‌دهد، نه جنگ».

امام بیلال الزهیری، روحانی اهل میشیگان گفت: «ما به عنوان مسلمانان، در کنار رئیس‌جمهور ترامپ ایستاده‌ایم زیرا او صلح را وعده می‌دهد، نه جنگ. ما از دونالد ترامپ حمایت می‌کنیم زیرا او وعده داده که جنگ در خاورمیانه و اوکراین را پایان دهد». الزهیری افزود. «خونریزی باید در سراسر جهان متوقف شود و من فکر می‌کنم این مرد می‌تواند این کار را انجام دهد. شخصاً باور دارم که خداوند به دلیل خاصی دو بار جان او را نجات داد».

بیل بازی، نخستین شهردار مسلمان و عرب‌امریکایی شهر دیربورن هایتز  میشیگان نیز در این تجمع حضور داشت تا حمایت خود را از ترامپ اعلام کند. بازی گفت: «ما جنگ‌ها را متوقف خواهیم کرد، آمریکا را دوباره امن خواهیم کرد و دنیا را امن خواهیم ساخت».

ترامپ بعد از سخنرانی بازی گفت: «چه حمایت خوبی! این‌ها افراد فوق‌العاده‌ای هستند».

حمایت رسمی رهبران مسلمان پس از آن اعلام شد که آمر غالب، شهردار حومه شهر دیترویت نیز حمایت خود از ترامپ را اعلام کرد.

غالب در فیسبوک به زبان عربی نوشت: «اگرچه اوضاع خوب به نظر می‌رسد، ممکن است او برنده انتخابات شود یا نشود و ۴۷امین رئیس‌جمهور ایالات متحده باشد، اما من باور دارم که او گزینه مناسبی برای این دوران بحرانی است. من از تصمیمم هیچ‌گاه پشیمان نخواهم شد، مهم نیست نتیجه چه باشد، و آماده‌ام عواقب آن را بپذیرم. برای این و به دلایل متعدد دیگر، حمایت و تأیید خود را از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و امیدوارم رئیس‌جمهور آینده ایالات متحده، اعلام می‌کنم».

حمایت غالب از ترامپ پس از دیدار اوایل این هفته این دو در شهر فلینت برای یک گفتگوی خصوصی ۲۰ دقیقه‌ای انجام شد. غالب به دیترویت نیوز گفت که ترامپ «قبل از ملاقات درباره من اطلاعات زیادی داشت».

غالب خاطرنشان کرد: «ما در مورد موضوعات مختلفی از جمله مناظرات، به‌روزرسانی‌های نظرسنجی‌ها، آمار رأی‌ها در میشیگان و شهرستان وین، دغدغه عرب‌امریکایی‌ها، به ویژه یمنی‌ها گفتگو داشتیم. همچنین درباره وضعیت یمن نیز صحبت کردیم».