به گزارش اکوایران، وزیر دفاع اسرائیل طی سخنانی تلویحا خواستار آتش‌بس در جبهه‌های جنگ شد.

به نوشته سی‌ان‌ان، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در مراسم یادبود سربازان اسرائیلی که در ۷ اکتبر سال گذشته کشته شدند، ادعا کرد: «در جنوب، حماس دیگر به عنوان یک نهاد نظامی عمل نمی‌کند. در شمال، حزب‌الله همچنان ضربات می‌خورد، زنجیره فرماندهیش از بین رفته و بیشتر توانایی‌های موشکی و راکتیش نابود شده است». گالانت در ادامه مدعی شد مدت‌هاست حماس و حزب‌الله دیگر ابزار مؤثری نیستند.

گالانت، هم‌زمان با شروع دور جدیدی از مذاکرات آزادی اسرا و آتش‌بس غزه در قطر، گفت: «ما می‌دانیم که برخی اهداف نمی‌توانند تنها با اقدام نظامی به دست آیند و بنابراین، علی‌رغم مصالحه‌های دردناک، باید به تعهدات اخلاقیمان برای بازگرداندن اسرا به خانه احترام بگذاریم».

گالانت و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مورد مذاکرات تأمین آزادی اسرای باقی‌مانده در غزه، مکرراً اختلاف داشته‌اند.

هم‌چنین روز یکشنبه، نخست‌وزیر اسرائیل بدون ارائه جزئیات بیشتر در مورد اهداف حمله اخیر اسرائیل به ایران مدعی شد که عملیات اخیر این رژیم آسیب زیادی به توانایی‌های دفاعی ایران وارد کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، در اولین اظهارات خود درباره این حملات گفت که اسرائیل وعده داده بود به حمله موشکی بالستیک ایران در اوایل این ماه پاسخ شدید دهد. او ادعا کرد: «در ساعات اولیه صبح شنبه، به وعده خود عمل کرده و به ظرفیت دفاعی ایران و تواناییش برای تولید موشک‌ها، شدیداً آسیب زدیم».

او همچنین از ایالات متحده به خاطر «هماهنگی نزدیک و کمک» در حملات ارتش اسرائیل به ایران تشکر کرد و مدعی شد که این حمله «تمام اهداف خود را محقق کرد». مسئولان دولت بایدن ادعا کرده‌اند که ایالات متحده مستقیماً در این حمله دخالت نداشته اما با اسرائیل مشورت کرده است.