به گزارش اکوایران، جو بایدن می‌خواهد در آخرین روزهای قبل از انتخابات، برای هریس تبلیغ کند.

سه نفر از آشنایان به این پویایی به اکسیوس گفتند کمپین هریس مرتباً پاسخ می‌دهد: با شما تماس خواهیم گرفت.

تیم هریس بر این باور است که در این برهه‌ حساس از مبارزات انتخاباتی، بایدن از نظر سیاسی یک بار روی دوش است، اما تمایلی ندارد مستقیماً به او بگوید که نمی‌خواهد برای او کمپین انتخاباتی کند.

این آخرین نمونه‌ای است که دموکرات‌ها و حتی برخی از کارکنان بایدن، مراعات احساسات و نفس رئیس جمهور 81 ساله را می‌کنند.

یکی از افراد آشنا با وضعیت، آن را با یک جدایی آهسته مقایسه کرد: تیم هریس و متحدانش به خدمات بایدن احترام می‌گذارند، اما نسبت به پیوند بیشتر هریس با یک رئیس جمهور نامحبوب در مسیر مبارزات انتخاباتی محتاط هستند.

بر اساس میانگین وبسایت 538، میزان محبوبیت بایدن 39 درصد است.

یکی دیگر از آشنایان با وضعیت، با اشاره به شعار تبلیغاتی هریس، گفت: «او یادآور چهار سال گذشته است، نه مسیر جدید رو به جلو».

دو نفر از آشنایان به آکسیوس گفتند که تیم بایدن چند روز را برای مبارزات انتخاباتی خالی کرده است، اما تیم هریس اجازه داده که آن روزها بگذرد. (یکی از مقامات کاخ سفید این موضوع را رد کرد.)

در حال حاضر هیچ رویداد برنامه‌ریزی‌شده‌ مشترکی برای هریس و بایدن وجود ندارد.

بسیاری از اعضای تیم بایدن معتقدند که او می‌تواند در روزهای پایانی به هریس کمک کند.

آن‌ها همچنین بر این باورند که تیم هریس جذابیت بایدن را در میان جوامع سفیدپوست طبقه کارگر، از جمله در ایالت بحرانی پنسیلوانیا، جایی که بایدن زمان زیادی را در طول زندگی و حرفه‌اش گذرانده است، دست کم می‌گیرد.

تیم بایدن - به خواسته رئیس جمهور - اخیراً قاطع شده است.

دو نفر از آشنایان به آکسیوس گفتند که اعلام هفته گذشته بایدن مبنی بر اینکه او آخر هفته به تنهایی در پیتسبورگ کمپین انتخاباتی خواهد کرد، بسیاری از اعضای تیم هریس را غافلگیر کرد.

حضور بایدن در برنامه‌های تبلیغاتی هریس در پیتسبورگ ذکر نشده است.

همانطور که مناظره ژوئن علیه ترامپ که منجر به کناره گیری او از رقابت‌ها نشان داد، بایدن در 81 سالگی در سخنرانی‌ها خوب عمل نمی‌کند.

برخی از دستیاران هریس در این هفته زمانی که بایدن به حامیان خود در نیوهمپشایر گفت که «ما باید [ترامپ] را زندانی کنیم»، ناامید شدند.

بایدن به سرعت توضیح داد که منظورش زندانی کردن ترامپ «از نظر سیاسی» بوده است. اما ترامپ و دیگر جمهوری‌خواهان با استناد به اظهارات رئیس‌جمهور گفت دولت بایدن ترامپ را به‌طور ناعادلانه تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

یکی از مقامات کاخ سفید گفت که کمپین هریس سفر بایدن به پیتسبورگ را ترتیب داده و از آن غافلگیر نشده است.

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: «همیشه در محافل سیاسی گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد، اما این درست نیست. ما در تماس نزدیک با کمپین هستیم تا تعیین کنیم که رئیس جمهور چه زمانی، کجا و چگونه می‌تواند مفید باشد.»