به گزارش اکوایران، کمپین سرخوش کامالا هریس قرار است روز سه‌شنبه یک سیلی از واقعیت بخورد؛ مناظره با دونالد ترامپ، رعب‌آورترین رقیب سیاسی دوران مدرن.

پس از اینکه مناظره ناگوار جو بایدن علیه ترامپ در ماه ژوئن او را وادار به پایان دادن به نامزدی خود کرد، معاون رئیس جمهور انتخابات سال 2024 را متحول کرد. او چندین ایالت نوسانی را به میدان رقابت انتخاباتی بازگرداند و دموکرات‌ها را در رویای یک پیروزی خیره‌کننده فرو برد، آن هم در رقابتی که اکثر آن‌ها فکر می‌کردند در مسیر شکست در آن قرار دارند.

با این حال، به نوشته سی‌ان‌ان، با وجود موفقیت او در متحد کردن حزبش، برندسازی از خود به عنوان صدای تازه تغییر نسل و نزدیک شدن به ترامپ در نظرسنجی‌ها، هریس تاکنون مسیر قابل اعتمادی را برای رسیدن به 270 رای الکترال مورد نیاز برای کسب ریاست جمهوری تثبیت نکرده است. در واقع، اگر انتخابات امروز برگزار می‌شد، رئیس‌جمهور سابق، که پیش‌تر از یک سوءقصد و چندین اتهام جنایی گریخته است، همچنان می‌توانست برنده شود.

با وجود تأثیر فاجعه بار برای بایدن، مناظره‌های ریاست جمهوری معمولاً نتیجه انتخابات را تعیین نمی‌کنند. اما سه‌شنبه شب بهترین فرصت باقی‌مانده برای هریس است تا استدلال‌های قاطع را مطرح کند که می‌تواند کامبک تاریخی ترامپ را خنثی کند.

مأموریت هریس در فیلادلفیا مستلزم استفاده او از مهارت‌های کلامی است که گاهاً در دوران معاونت ریاست‌جمهوری مورد سؤال قرار گرفته‌اند. در حالی که هریس لحظات درخشان خود را در مناظره‌ها و جلسات سنا داشته است، گاهی اوقات در بیان سیاست‌ها تحت فشار و دادن پاسخ‌های روشن در موقعیت‌های غیر مترقبه مشکل داشته است. و در حالی که رئیس جمهور سابق در مناظره‌های سه انتخابات جداگانه ریاست جمهوری شرکت کرده است، این اولین منظره هریس از زمان رویارویی او با معاون رئیس جمهور سابق، مایک پنس در سال 2020 خواهد بود.

هریس ترامپ انتخابات آمریکا

کنتراست خیره کننده روی صحنه مناظره

در حالی که هریس به دنبال تبدیل شدن به اولین رئیس جمهور زن سیاهپوست و با اصلیت آسیای جنوبی است، برای اولین بار با رقیبی مواجهه نزدیک خواهد دشات که برای پیروزی دست به هر کاری می‌زند و سابقه استفاده از حملات نژادی و جنسیتی برای منافع سیاسی را دارد. ترامپ هوش و نژاد او را زیر سوال برده و در شبکه‌های اجتماعی درباره او کنایه‌های جنسی به کار برده است. اما به نظر می‌رسد معاون رئیس جمهور مصمم است که در دام او کشیده نشود. او در مصاحبه‌اش با سی‌ان‌ان از پرداختن به لفاظی‌های نژادپرستانه ترامپ خودداری کرد و آن را «همان کتاب بازی قدیمی و خسته کننده» توصیف کرد و افزود: «سؤال بعدی، لطفاً».

هریس در مقایسه با هیلاری کلینتون یا بایدن، که در مناظره‌های ریاست جمهوری با ترامپ روبرو شدند، تجربه سیاسی بسیار کمتری در سطوح بالا دارد. و حتی برخی از اعضای حزب خود او باور نداشتند که او قوی‌ترین رهبر بالقوه دموکرات‌ها در دوران پس از بایدن باشد.

اما هریس روز سه‌شنبه، این فرصت را دارد که دیدگاه‌ها در مورد زیرکی سیاسی خود را تغییر دهد و برای 5 نوامبر شتاب بگیرد.

کمپینی که سیاستش اجتناب از خطا و محدود کردن نمایش عمومی برنامه‌ریزی نشده برای معاون رئیس‌جمهور بوده است، با لحظه‌ای مواجه است که نمی‌تواند در آن مخفی شود. و بهای شکست بسیار سنگین است - زیرا می‌تواند یک رئیس‌جمهور سابق را که پس از انتخابات 2020 تلاش کرد تا دموکراسی ایالات متحده را براندازد، در مسیر ریاست‌جمهوری جدیدی قرار دهد که هدفش تقابل و انتقام‌جویی است. خطرات برای دموکرات‌ها در روز شنبه مورد تاکید قرار گرفت، زمانی که ترامپ در یک پست رسانه‌های اجتماعی متعهد شد که مقامات انتخاباتی، مخالفان سیاسی، کمک‌کنندگان مالی و سایر افرادی را که به گفته او در انتخابات 2020 «تقلب» کرده‌اند را محاکمه و زندانی کند.

هریس ترامپ انتخابات آمریکا

هریس چگونه می‌تواند برنده شود؟

با این حال، اگر هریس بتواند در برابر فشار مقاومت کند و تهاجمات ترامپ را پس بزند، این مناظره فرصت‌های قابل توجهی را برای او فراهم می‌کند - به طور بالقوه بیشتر از فرصت‌هایی که برای ترامپ وجود دارد، کسی که همین حالا شناخته شده‌ای است که یا دوستش دارند یا از او متنفر اند.

اجرای موفقیت آمیز سه شنبه شب می‌تواند بستری را برای هریس ایجاد کند تا رأی دهندگان بلاتکلیف را در ایالت‌های نوسان بحرانی متقاعد کند که او برنامه‌های معتبری برای بهبود زندگی آن‌ها دارد. نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا که این هفته منتشر شد، به احتمال رشد او اشاره کرد و نشان داد که 28 درصد از رأی دهندگان احتمالی می‌خواهند هریس اطلاعات بیشتری کسب کنند، در حالی که تنها 9 درصد در مورد نامزد جمهوری خواهان چنین فکر می‌کنند.

هریس به وضوح در فکر چگونگی جذب آن رای دهندگان بوده است. به عنوان مثال، او نسبت به بایدن نگرانی بیشتری نسبت به چالش‌های اقتصادی آن‌ها نشان داده است. هریس متعهد شده است که افزایش هزینه‌های زندگی را سرکوب کند، می‌گوید که می‌خواهد به کسانی که برای اولین بار خانه می‌خرند تا سقف 25،000 دلار پیش‌پرداخت حمایتی ارائه کند و می‌خواهد اجاره را مقرون به صرفه‌تر کند.

و در یک مفهوم گسترده‌تر، او به رای دهندگان فرصتی می‌دهد تا از هرج و مرج، تلخی و آشفتگی سیاسی که مشخصه دوره اول ریاست جمهوری ترامپ بود، و اظهارات عجیب او که نشان می‌دهد دور دوم بدتر خواهد شد، اجتناب کنند.

هریس «کاملا آماده خواهد بود»

اما برای موفقیت در مناظره، معاون رئیس جمهور سه وظیفه دشوار را پیش رو دارد.

- او باید بین رد موجی از حملات و دروغ‌های ترامپ و تأکید بر پیام خود، یک نقطه تعادل بیابد. هریس در یک مصاحبه رادیویی گفت: «فکر می‌کنم او دروغ می‌گوید و کتاب بازی‌ای دارد که در گذشته از آن استفاده کرده است، می‌دانید، مانند حملات او به پرزیدنت اوباما یا هیلاری کلینتون. آنچه که من قصد دارم به آن اشاره کنم این است که ما - بسیاری از مردم - می دانیم، که او تمایل دارد برای خودش بجنگد، نه برای مردم آمریکا.

هریس ترامپ انتخابات آمریکا

- هریس همچنین باید تضاد اساسی کمپین خود را خنثی کند - اینکه او خود را به عنوان عامل تغییر و تجدید معرفی می‌کند، علیرغم اینکه بخشی از یک دولت نامحبوب است که ترامپ آن را مسئول بسیاری از مشکلاتی می داند که وعده رفع آن‌ها را می‌دهد، از جمله قیمت‌های بالای مواد غذایی و مسکن.

- هریس همچنین باید راهی برای مقابله با برخی اتهامات ترامپ پیدا کند، مبنی بر این که سیاست‌های او در مورد استخراج نفت شیل و مهاجرت، از زمان انتخابات مقدماتی سال 2019 تا کنون، به طور قابل توجهی تغییر کرده است. در تلاش برای توضیح این تغییرات، هریس به سی‌ان‌ان گفت که اگرچه ممکن است رویکردهای خود را اصلاح کرده باشد، اما «ارزش‌های او تغییر نکرده است.» به عنوان مثال، او استدلال کرد که اکنون معتقد است که می‌توان با بحران آب‌وهوایی مبارزه کرد، بدون اینکه روش‌های مخرب زیست‌محیطی استخراج نفت را ممنوع کند. با این حال، این به کمپین ترامپ اجازه داد تا استدلال کنند که او در صورت کسب قدرت، به موضع اولیه خود بازخواهد گشت.

این یکی از لفاظی‌های ملایم رئیس‌جمهور سابق علیه هریس بود، اما آنیتا دان، مشاور ارشد سابق بایدن، گفت که نامزد جدید دموکرات‌ها برای هر چیزی که ترامپ به میدان بیاورد آماده است.

دان روز دوشنبه به سی‌ان‌ان گفت: «او [ترامپ] هر چیزی ممکن است بگوید، در واقع مشکل این است که نباید در دامش افتاد. او هر چیزی خواهد گفت، ممکن است منطقی نباشد. ممکن است قابل فهم نباشد، اما او آن را با اقتدار زیاد بیان خواهد کرد. و بنابراین، اطمینان از اینکه می‌دانید نقشه بازی شما چیست، می‌خواهید به مردم آمریکا چه بگویید، کلیدی است.»

او افزود: «من معتقدم معاون رئیس جمهور برای انجام این کار کاملاً آماده خواهد بود.»