به گزارش اکوایران، هشت سال توهین، تحریک و هتاکی به حاکمیت قانون ثابت کرده است که دونالد ترامپ رام شدنی نیست. با این حال، برخی از حامیان او همچنان از رئیس جمهور سابق درخواست می‌کنند تا لجام گسیخته‌ترین تکانه‌های خود را مهار کند یا با خطر شکست در انتخابات 2024 مواجه شود.

به نوشته سی‌ان‌ان، کمپین انتخاباتی ترامپ با امید به اینکه توجه او را متمرکز کند، فهرست جدیدی از سخنرانی‌های سیاسی و گردهمایی‌ها در ایالت‌های میدان نبرد را برای او آماده کرده است. این در حالی است که ترامپ برای تطبیق خود با رقابت انتخاباتی متحول شده علیه کامالا هریس با چالش مواجه است.

این هفته، ترامپ در میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین خواهد بود، ایالت‌های حیاتی «دیوار آبی» که کلید موفقیت در انتخابات نوامبر هستند. این استراتژی تعدیل شده به دنبال موفقیت کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در هفته گذشته و شروع قوی کمپین هریس تنظیم شده است. سرعت گرفتن کمپین ترامپ منعکس کننده یک احساس فوریت جدید در این رقابت فشرده تا انتخابات نوامبر است و برای تغییر موقعیت رئیس جمهور سابق قبل از مناظره‌اش با هریس در 10 سپتامبر طراحی شده است.

«دنیای واقعی» در مقابل «شادمانی» دموکرات‌ها

تیم کمپین ترامپ و نزدیک‌ترین حامیانش در تلاش هستند تا او را متقاعد کنند که امیدهای او برای پیروزی مستلزم یک رویکرد جدی‌تر است.

یکی از متحدان ارشد ترامپ در کنگره، سناتور لیندسی گراهام، روز یکشنبه گفت که پیام خوش‌بینانه جدید دموکرات‌ها مبنی بر تغییر امیدوارانه، گشایشی برای ترامپ ایجاد کرده است. گراهام با صحبت‌هایی قوی‌تر از هر آنچه ترامپ تا کنون مطرح کرده است، گفت: «کل این جشن شادی و عشق در دنیای واقعی وجود ندارد. دنیا در آتش است. هزینه مواد غذایی زیاد است. هزینه بنزین شما زیاد است. موعد وام‌های مسکن شما فرا رسیده است. و اگر دوباره این افراد را انتخاب کنید، بدتر از این‌ها در راه است.» این جمهوری خواه کارولینای جنوبی، که شاید امیدوار بود ترامپ در حال تماشای مصاحبه‌اش باشد، افزود: «آنچه که به عنوان رئیس جمهور انجام دادید را با زندگی که اکنون می‌کنیم مقایسه کنید و به مردم امید بدهید که تغییر در راه است.»

تفسیر گراهام برزخ سیاسی را به تصویر کشید که بسیاری از جمهوری خواهان ارشد برای مدت‌هاست با آن دست به گریبان هستند. برای اینکه دوام سیاسی خود را حفظ کنند، آن‌ها باید به رئیس جمهور سابق که بر پایگاه حزب مسلط شده است، ادای احترام کنند. اما آن‌ها همچنین اغلب نگران هستند که رفتارهای عجیب او به مواضع و برند جمهوری خواهان و همچنین شانس پیروزی ترامپ آسیب می‌رساند.

جمهوری خواهانی که خواهان تعدیل ترامپ هستند، همواره ناامید می‌شوند. انتقام، جنجال و تهدید برای دهه‌ها موتور محرکه او بوده‌اند. این رویکرد به او کمک کرد تا در سال 2016 انتخاب شود. او از عصبانیت عمومی از نخبگان سیاسی، رسانه‌ای، فرهنگی و تجاری استفاده کرد و واشنگتن را تکان داد. بنابراین، وقتی حامیان ترامپ از او می‌خواهند با پرهیز از فریادهای خشمگینانه در رسانه‌های اجتماعی یا حملات شخصی، رفتار معتدل‌تری داشته باشد، نه تنها از او می‌خواهند که بخشی از شخصیت خود را سرکوب کند، بلکه همچنین می‌گویند که برخی از تاکتیک‌های سیاسی اصلی خود را کنار بگذارد.

کارشناسان کمپین حزب جمهوری‌خواه ناامید هستند، زیرا مسیر پیروزی در برابر معاون رئیس‌جمهور یک دولت نامحبوب واضح به نظر می‌رسد - صحبت در مورد مسائلی که رای‌دهندگان بیشتر به آن اهمیت می‌دهند و جمهوری‌خواهان به آن‌ها علاقه دارند، از جمله قیمت‌های بالای مواد غذایی و نگرانی‌ها در مورد مرز جنوبی. اینطور نیست که رئیس جمهور سابق نتواند درباره سیاست صحبت کند. اما استدلال‌های سیاسی او در برابر پست‌های هیستریک و افسار گسیخته او در رسانه‌های اجتماعی، گم می‌شوند.

«من تمام تلاشم را خواهم کرد»

ترامپ انتقادات را شنیده است. اما به نظر نمی‌رسد که قانع شده باشد. او روز جمعه در یک گردهمایی در آریزونا، طبق معمول ابتدا حملات و طعنه‌هایش را امتحان کرد. سپس به شدت از حملات هریس، اوباما و دیگران به شخصیت خود در کنگره دموکرات‌ها در هفته گذشته شکایت کرد، سپس از هوادارانش نظرسنجی کرد که آیا باید به توصیه مشاوران خود گوش دهد.

ترامپ با صدایی تمسخرآمیز گفت: «آن‌ها به من می گویند: «آقا... لطفاً به [مسائل] سیاستی پایبند باشید، به شخصیت نپردازید. شما باید با مردم مهربان باشید» او ادامه داد: «من به آن‌ها می‌گویم، نابغه‌های من، آن‌ها دستمزد هنگفتی می‌گیرند، در واقع نه آنقدر... اما من آدم‌های خود را صدا می‌کنم و می‌گویم: «آن‌ها دارند با تمام توان من را تخریب می‌کنند و شما می‌گویید من نباید موضوع را شخصی کنم. اما من تمام تلاشم را خواهم کرد.»

یکی از دلایلی که این مشاوران نگران هستند این است که رئیس جمهور سابق در حال قدم گذاشتن در یک دام است. مطمئناً، خشم و شورش ترامپ به او کمک کرد که در انتخابات 2016 در برابر هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها پیروز شود. اما رویکرد هرج و مرجی او به مدیریت فاجعه‌بارش در دوران کرونا کمک کرد، که از عوامل برکناری او پس از یک دوره ریاست جمهوری بود.

پس از ماه‌ها استدلال‌های انتزاعی بایدن مبنی بر این که نامزد جمهوری‌خواهان تهدیدی برای روح و دموکراسی ملت آمریکا است، هریس از هفته گذشته اصلاحات تاکتیکی قابل توجهی را در استراتژی حزبش علیه ترامپ ایجاد کرد.

تغییر لحن او باراک اوباما و بیل کلینتون، روسای جمهور سابق را شامل می‌شد که ترامپ را به عنوان شخصیتی تمسخرآمیز مورد تحقیر قرار دادند. سپس هریس در سخنرانی خود تله را تکمیل کرد: «ترامپ مردی غیر جدی است. اما عواقب ... بازگرداندن دونالد ترامپ به کاخ سفید بسیار جدی است.»

اکنون می‌دانیم که قصد روسای جمهور سابق تحریک ترامپ به واکنشی بود که بخش دوم جمله هریس را تأیید می‌کند. و طبق معمول، او با پست‌های دیوانه وارش در شبکه‌های اجتماعی در طول کنواسیون دموکرات‌ها و بداهه گویی‌هایش در سخنرانی آریزونا پاسخ داد.

شرط‌بندی هریس روی استراتژی خوش‌بینی

محور اصلی مبارزات انتخاباتی هریس «ما به عقب برنمی‌گردیم» است - به خشم و هیاهو و خود شیفتگی سال‌های کاخ سفید ترامپ. بنابراین وقتی ترامپ طغیان می‌کند، آن روزها را به رای دهندگان یادآوری می‌کند. معاون رئیس جمهور روی این شرط بسته است که مردم آماده «حرکت به جلو» هستند. هریس در سخنرانی خود در کنگره گفت: «مخالفان ما در این رقابت هر روز آنجا هستند و آمریکا را تحقیر می‌کنند، در مورد وحشتناک بودن همه چیز صحبت می‌کنند»، در حالی که مسیر جایگزینی از «آزادی، فرصت، شفقت، کرامت، انصاف و امکان‌های بی‌پایان» را پیشنهاد می‌کند.

برخلاف استدلال گراهام در مورد آماده نبودن کشور برای شادمانی، هریس احساس می‌کند که آمریکا پس از دوره‌ای از تلنگرهای مداوم ترامپ بر روان ملی، همه‌گیری و چالش‌های اقتصادی که احساس امنیت را برای بسیاری از کارگران و شهروندان طبقه متوسط از بین برده است، آماده خوش‌بینی است. مانند بسیاری دیگر از رهبران آمریکایی در طول تاریخ، او خود را به عنوان ظرفی برای امیدهای مردم عرضه می‌کند و به دنبال ایجاد یک جنبش از پایین به بالا برای تغییر است.

اما علیرغم خوشحالی دموکرات‌ها، هریس تحت فشار است تا کمپین عمدتاً بدون خطای خود را در مسیر فعلی حفظ کند و ماه عسل سیاسی خود را طولانی کند.

اما زمانی که هریس از امنیت کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های برنامه‌ریزی شده خود به سمت مناظره غیر قابل پیشبینی با ترامپ در 10 سپتامبر می‌رود، این کار سخت‌تر خواهد شد. این اکنون حساس‌ترین لحظه در حرفه سیاستمداری است که گاهاً با ناتوانی در پاسخگویی زیرکانه به سؤالات سیاستی روبرو بوده است.

هفته‌های آینده نشان خواهند داد که آیا تصور ترامپ در مورد نحوه پیروزی در انتخابات درست است یا اینکه نمایش تفرقه‌انگیزانه‌ای که او را هشت سال پیش به کاخ سفید آورد، این بار می‌تواند به معنای سقوط او باشد.