به گزارش اکوایران، پس از ماه‌ها افول دموکرات‌ها در نظرسنجی‌های ریاست‌جمهوری در نیویورک، کامالا هریس سرانجام محبوبیت دموکرات‌ها در دومین سنگر بزرگشان را کمی بالا برد.

به نوشته پولتیکو، بر اساس نظرسنجی مؤسسه تحقیقاتی کالج سییِنا که صبح سه‌شنبه منتشر شد، هریس با ۵۳ درصد در مقابل ۳۹ درصد دونالد ترامپ، در میان رأی‌دهندگان احتمالی پیشتاز است.

این برتری ۱۴ درصدی هنوز نسبتاً کم است؛ زیرا هر یک از چهار نامزد دموکرات انتخابات‌های ریاست‌جمهوری گذشته در نظرسنجی‌های تابستانی سیینا از تفاضل‌های ۱۸ تا ۳۰ درصدی برخوردار بودند.

اما آمار جدید نشان‌دهنده بهبود وضعیت نامزد جدید چپ‌ها نسبت به جو بایدن است که در اکثر نظرسنجی‌های ماهانه سیینا از پاییز گذشته، برتری اندکی بین ۸ تا ۱۰ درصد داشت. محوبیت کم بایدن نگرانی دموکرات‌ها از مشارکت پایین حامیانشان و حتی احتمال تبدیل نیویورک به ایالتی نوسانی در انتخابات ریاست‌جمهوری را افزایش داده بود.

محوبیت ترامپ در نیویورک دست‌نخورده باقی مانده است. در هر نظرسنجی سیینا از ماه ژانویه تا ژوئن، ۳۷ یا ۳۹ درصد از رأی‌دهندگان با دید مثبتی به او می‌نگرند.

اما هریس از جذابیت بیشتری برخوردار است. ۵۳ درصد از رأی‌دهندگان او را مثبت ارزیابی کرده و ۴۳ درصد نیز نظر منفی نسبت به او دارند. این نشان‌دهنده بهبود وضعیت دموکرات‌ها نسبت به نرخ محبوبیت بایدن در ماه ژوئن است.

استیو گرینبرگ، سخنگوی سیینا گفت: «رأی‌دهندگانی که قبلاً مطمئن نبودند رأی می‌دهند یا حمایت نامزد حزب سوم را در نظر می‌گیرند، به سمت دموکرات‌ها بازگشته‌اند».

در هر یک از چهار انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته، نامزدهای دموکرات چند درصد بهتر از پیش‌بینی‌های تابستانی سیینا در نیویورک عمل کردند.

برتری هریس در یک رقابت فرضی شش نفره به ۱۲ درصد کاهش می‌یابد. در حال حاضر، قرار است نام سه نامزد از جمله رابرت اف کندی جونیور در برگه‌های رأی نیویورک وجود داشته باشد که کندی با دادخواستی برای حذفش مواجه است.