به گزارش اکوایران - آجی بانگا، نامزد ایالات متحده برای رهبری بانک جهانی و مدیرعامل سابق مسترکارت، روز پنجشنبه به زادگاهش، هند بازمی‌گردد و سپس یک تور جهانی سه‌هفته‌ای را برای حمایت و بحث در مورد توسعه و نیازهای اقلیمی با کشورهای وام‌گیرنده و اهداکننده بانک جهانی برگزار می‌کند.

به نقل از پایگاه خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری اعلام کرد که بانگا در روزهای ۲۳ و ۲۴ مارس از دهلی‌نو بازدید خواهد کرد. وی با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، نیرمالا سیتارامان و سوبرهمانیام جایشانکار، وزرای دارایی و امور خارجه این کشور دیدار می‌کند.

وزارت خزانه‌داری در بیانیه خود گفت: این گفتگوها بر اولویت‌های توسعه هند، بانک جهانی و چالش‌های توسعه اقتصادی جهان متمرکز خواهد بود.

پس از اعلام نامزدی بانگا، مدیرعاملی باسابقه در حوزه مالی و توسعه که اکنون شهروند ایالات متحده است، دولت هند بلافاصله از آن حمایت کرد.

او حمایت دولت‌های دیگر را به دست آورده تا عملاً تأییدیه خود را به عنوان رئیس بعدی بانک جهانی تضمین کند. از جمله بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بنگلادش، کلمبیا، مصر، ساحل عاج، کنیا، عربستان سعودی و کره جنوبی.

بانک جهانی تا ۲۹ مارس نامزدهای سایر کشورها را خواهد پذیرفت؛ اما فعلاً هیچ رقیبی اعلام نشده است.

از زمان تأسیس بانک جهان در پایان جنگ جهانی دوم، آمریکایی‌ها آن را اداره می‌کنند. در حالی که صندوق بین‌المللی پول در دست اروپایی‌ها است.

ماه گذشته، جو بایدن بانگای 63ساله را به جای دیوید مالپس نامزد کرد. مالپس، رئیس سابق بانک جهانی بود که به خاطر عدم پذیرش تغییرات اقلیمی، با فشار از سوری خزانه‌داری دولت بایدن و سایر مقامات مجبور به استعفا شد.

بیشتر بخوانید: از وال‌استریت تا بانک جهانی؛ قهرمان اقتصادی ترامپ کنار می‌کشد

وزارت خزانه‌داری گفت که بانگا همچنین از یک مؤسسه توسعه مهارت‌های حرفه‌ای در هند که بخشی از آن توسط بانک جهانی حمایت می‌شود، بازدید خواهد کرد.

طی ماه گذشته، بانگا با مقامات دولتی، گروه‌های جامعه مدنی، رهبران تجاری و سایر ذی‌نفعان در یک تور جهانی که در آفریقا آغاز شده و سپس به اروپا، آمریکای لاتین و آسیا رفت، ملاقات کرده است.