به گزارش اکوایران: ناصر کنعانی صبح امروز (سه شنبه) در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر نخست وزیر استرالیا در باره کشورمان، اینگونه اتهام‌زنی‌ها به جمهوری اسلامی ایران را ناعادلانه و بی‌اساس دانست.

آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر استرالیا، روز قبل از حمله به یمن (21 دی) در مصاحبه با خبرنگاران در ملبورن مدعی شده بود : «ایران باید دست از مداخله بردارد و این کشور نقش بسیار مخربی در منطقه ایفا می‌کند.». «استرالیا از طریق وزارت خارجه موضع ما را کاملاً روشن خواهد کرد. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که درگیری گسترش پیدا نمی‌کند.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: دولت استرالیا به خوبی از نقش و جایگاه مهم ایران در برقراری صلح و ثبات در افغانستان، مبارزه مؤثر با پدیده شوم و خطرناک تروریسم داعش و گروه‌های افراطی در منطقه و تامین امنیت انرژی در یکی از مهمترین آبراه های بین المللی جهان آگاه است.

او در ادامه تاکید کرد: متأسفانه با وارونه دیدن واقعیت‌های منطقه و با حمایت‌های یک جانبه و عدم جدیت در توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه از سوی رژیم صهیونسیتی و همچنین پشتیبانی از اقدامات خودسرانه آمریکا و انگلیس در حمله نظامی به یمن و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، کانبرا مجددا بعد از تجربه تلخ همراهی با ائتلاف آمریکایی در عراق و افغانستان، در مسیر اشتباهی گام برداشته و با اقدامات ثبات زدایی ایالات متحده در منطقه همراهی می‌کند.

موشک‌باران مقر تروریست‌ها بخشی از پاسخ ایران به اقدام‌کنندگان علیه امنیت ملی

 ناصر کنعانی در خصوص اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه مرکز وابسته به موساد در اربیل و مقر وابسته به تروریست‌ها در ادلب گفت: اقدام صورت گرفته، در راستای دفاع مقتدرانه از حاکمیت و امنیت کشور، مقابله با تروریسم و بخشی از مجازات عادلانه جمهوری اسلامی علیه متجاوزان به امنیت کشور بود.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: در حالیکه دشمن با محاسبات غلط خود، دست به جنایت علیه دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران زد، جمهوری اسلامی با توان بالای اطلاعاتی خود، در یک عملیات دقیق و هدفمند، مقرهای جنایتکاران را شناسایی و با استفاده از پرتابه‌های دقیق و نقطه زن، آنها را هدف قرار داده است و این بخشی از پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام کنندگان علیه امنیت ملی ایران و امنیت شهروندان ایرانی بود. او ادامه داد: تروریسم یک تهدید فراگیر جهانی است و ایران در عزم خود برای مبارزه با تروریسم در چارچوب همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین المللی مصمم است.