یک روز پس از انتشار گزارش وال‌استریت ژورنال خبرگزاری رویترز ضمن انتشار محتوای دو گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی تشدید اختلاف‌ها میان دولت ایران و ناظر هسته‌ای سازمان ملل شد و نوشت: نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علاوه بر مذاکرات وین تحت الشعاع گزارش های آژانس درباره مسائل حل نشده با ایران قرار خواهد گرفت. 

به نوشته رویترز، دیدبان هسته‌ای سازمان ملل روز چهارشنبه گزارش‌هایی درباره جزئیات اختلاف‌های ادعایی خود با ایران منتشر کرد که مدعی برخورد نامطلوب با بازرسان، عدم نصب مجدد دوربین‌هایی که به زعم این نهاد برای احیای توافق هسته‌ای تهران «ضروری» هست و... شده است. در دو گزارش محرمانه به کشورهای عضو که رویترز مدعی مشاهده آن شده، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی است که ایران هنوز به بازرسان اجازه دسترسی برای نصب مجدد دوربین‌های نظارتی در کارگاهی که قربانی خرابکاری آشکار در ماه ژوئن شده بود، نداده است. ایران اسرائیل را مسئول این حمله می داند. 

در یکی از این گزارش ها، آمده است: «این اقدام به طور جدی بر توانایی آژانس برای بازگرداندن تداوم دانش در کارگاه، که به طور گسترده در رابطه با بازگشت به برجام ضروری شناخته شده است، تأثیر می گذارد». گزارش دیگر مدعی است که گاردهای امنیتی ایران اقدام به آنچه این نهاد «بازرسی های فیزیکی بیش از حد تهاجمی بازرسان» خوانده است، کرده‌اند.

رویترز نوشت: کارگاه مجتمع TESA کرج، قطعات سانتریفیوژ، ماشین‌های غنی‌سازی اورانیوم را می‌سازد. پس از اقدام خرابکارانه در ژوئن، یکی از چهار دوربین آژانس بین المللی انرژی اتمی در آنجا نابود  و فیلم آن مفقودشده است. سپس [به دلایل امنیتی] ایران همه آنها را برداشت. TESA کرج یکی از چندین سایتی بود که ایران در 12 سپتامبر موافقت کرد که به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی به تجهیزات نظارتی و جایگزینی کارت‌های حافظه را به دلیل پر شدن از فیلم‌های دوربین و سایر داده‌ها بدهد. اما به جزکرج، دسترسی به سایت های دیگر اعطا شد. 

ایران در واکنش، گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی را حاوی انگیزه های سیاسی خواند و ضمن رد محتوای آن از اعضای شورای حکام خواسته است "از اظهار نظر عجولانه خودداری کنند."